Reklama

W wywiadzie dla Mediengruppe Juncker podkreślił, że wiarygodność powinna być najbardziej pożądaną cechą w działalności wszystkich mediów, także społecznościowych. Przewodniczący Komisji Europejskiej w wywiadzie wyraził zaniepokojenie obecną sytuacją w Europie oraz zwiększoną ilością nieprawdziwych artykułów powiązanych z nastrojami społecznymi. Jego zdaniem obywatele europejscy są wystarczająco świadomi, aby odróżnić fałszywe przekazy od tych prawdziwych i sprawdzonych.

Czytaj też: Obama zapowiada odwet za rosyjską ingerencję w wybory

Jednak to media społecznościowe powodują dalsze rozsiewanie wiadomości, niezależnie od sprawdzonych faktów. Przy tym promują treści kontrowersyjne. Przykładem może być niedawna sytuacja, kiedy na koncie twitterowym Sony Music Global pojawiła się informacja o śmierci Britney Spears. Informacja okazała się fałszywa, a za publikację według Sony miał być odpowiedzialny haker, który uzyskał dane logowania do konta firmowego.

Nie wiadomo, czy pomysł niemiecki, aby karać firmy związane z rozwojem portali społecznościowych za udostępnianie fałszywych informacji zostanie poparty przez Komisję Europejską. W przypadku niedostosowania się do nowego prawa, niemiecki sąd miałby - zgodnie z jego założeniami - zostać uprawniony do zarządzenia zapłacenia kary wynoszącej 500 tys. euro (2,2 mln złotych).

 

Reklama
Reklama

Komentarze