Juncker wzywa do walki z propagandą w social media
Przewodniczący Komisji Europejskiej Jean-Claude Juncker wzywa portale społecznościowe do efektywniejszej walki z fałszywymi informacjami przekazywanymi pomiędzy jego użytkownikami.
W wywiadzie dla Mediengruppe Juncker podkreślił, że wiarygodność powinna być najbardziej pożądaną cechą w działalności wszystkich mediów, także społecznościowych. Przewodniczący Komisji Europejskiej w wywiadzie wyraził zaniepokojenie obecną sytuacją w Europie oraz zwiększoną ilością nieprawdziwych artykułów powiązanych z nastrojami społecznymi. Jego zdaniem obywatele europejscy są wystarczająco świadomi, aby odróżnić fałszywe przekazy od tych prawdziwych i sprawdzonych.
Czytaj też: Obama zapowiada odwet za rosyjską ingerencję w wybory
Jednak to media społecznościowe powodują dalsze rozsiewanie wiadomości, niezależnie od sprawdzonych faktów. Przy tym promują treści kontrowersyjne. Przykładem może być niedawna sytuacja, kiedy na koncie twitterowym Sony Music Global pojawiła się informacja o śmierci Britney Spears. Informacja okazała się fałszywa, a za publikację według Sony miał być odpowiedzialny haker, który uzyskał dane logowania do konta firmowego.
Nie wiadomo, czy pomysł niemiecki, aby karać firmy związane z rozwojem portali społecznościowych za udostępnianie fałszywych informacji zostanie poparty przez Komisję Europejską. W przypadku niedostosowania się do nowego prawa, niemiecki sąd miałby - zgodnie z jego założeniami - zostać uprawniony do zarządzenia zapłacenia kary wynoszącej 500 tys. euro (2,2 mln złotych).
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].
WYCIEKI DANYCH z firm. JAK ZAPOBIEGAĆ wynoszeniu danych przez pracowników?
Materiał sponsorowany