Reklama

Polityka i prawo

Facebook zablokuje reklamy zniechęcające do szczepień

fot. pxfuel
fot. pxfuel

Facebook będzie blokował reklamy wprost zniechęcające użytkowników swoich usług społecznościowych do szczepionek. Koncern poinformował również o starcie nowej kampanii informacyjnej związanej ze szczepieniami na grypę sezonową.

Dozwolone w usługach Facebooka pozostaną reklamy, które zachęcają do szczepień oraz prezentują korzyści płynące z realizowanych przez administrację państwową programów i polityk proszczepiennych, również w przypadku szczepionki przeciwko chorobie COVID-19 wywoływanej przez koronawirusa SARS-CoV-2.

Nowe zasady dotyczące reklam w usługach Facebooka mają być wdrażane na platformie w ciągu kolejnych kilku dni. Agencja Reutera pisze, że jeszcze w tym tygodniu koncern z Menlo Park zacznie dystrybuować do użytkowników swoich usług w USA treści informacyjne na temat szczepień przeciwko grypie i ich dostępności.

Poprzednio obowiązujące na Facebooku reguły zakazywały wyłącznie reklam zawierających dezinformację bądź nieprawdziwe treści na temat szczepionek. Koncern pozwalał zarazem na umieszczanie w swoich usługach reklam, które odradzały szczepienie się, jeśli nie zawierały one nieregulaminowych treści. Przedstawiciele Facebooka argumentują podjęcie dodatkowych kroków tym, że istotność problemu została znacząco uwydatniona przez pandemię koronawirusa. Szerzenie się SARS-CoV-2 zdaniem firmy uwypukliło również konieczność promocji działań prewencyjnych i prozdrowotnych.

Z Facebooka korzysta obecnie ok. 2,7 mld aktywnych w ciągu miesiąca użytkowników - przypomina agencja Reutera. Koncern Marka Zuckerberga od długiego czasu jest krytykowany przez organizacje zajmujące się ochroną zdrowia publicznego oraz polityków różnych krajów ze względu na brak zdecydowanych działań wobec propagandy antyszczepionkowej szerzącej się w jego usługach.

Firma Zuckerberga współpracuje w zakresie treści dotyczących ochrony zdrowia z organizacjami takimi, jak Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) oraz UNICEF. Według przedstawicieli Facebooka celem realizowanych wspólnie z tymi podmiotami kampanii informacyjnych jest zwiększenie popularności szczepień w społeczności użytkowników.

Wcześniej w tym roku na największym na świecie portalu społecznościowym pojawiło się wiele treści dezinformujących na temat szczepionek, w tym - na temat jeszcze niedostępnej szczepionki na COVID-19. Fałszywe informacje związane z tą chorobą oraz szczepionkami postrzegane są przez ekspertów jako jeden z poważniejszych problemów walce z epidemią, sam Facebook natomiast był mocno krytykowany za bezradność wobec promujących je kont, często powiązanych z kontrowersyjnym ruchem QAnon szerzącym teorie spiskowe. Wcześniej w tym miesiącu Facebook poinformował, że będzie blokował w swoich usługach wszystkie konta, grupy i strony powiązane z tym ugrupowaniem.

Źródło:PAP
Reklama

Komentarze

    Reklama