Cyberbezpieczeństwo
Włam na konta klientów General Motors
Hakerzy włamali się na konta internetowe klientów General Motors. Koncern potwierdził incydent, wskazując, że osoby z zewnątrz mogły uzyskać dostęp do danych. Sprawcy wykorzystali również punkty lojalnościowe ofiar bez ich wiedzy i zgody.
W specjalnym liście przesłanym do osób korzystających z usług i produktów firmy koncern poinformował o incydencie dotyczącym danych. Wskazano w nim, że podmioty z zewnątrz mogły uzyskać dostęp do m.in. imion i nazwisk, e-maili, adresów czy numerów telefonów.
Czytaj też
„Między 11 a 29 kwietnia br. wykryliśmy podejrzane próby logowania na niektóre konta klientów GM. Zidentyfikowaliśmy wykorzystanie punktów lojalnościowych na karty podarunkowe, co mogło odbyć się bez wiedzy i autoryzacji klientów” – czytamy w liście.
Koncern przekazał, że po wykryciu incydentu zawiesił możliwość realizacji kart podarunkowych i powiadomił poszkodowanych. Zalecono im reset haseł, a o sprawie zawiadomiono organy ścigania.
Zdaniem GM, osoby z zewnątrz uzyskały dostęp do danych logowania klientów, poprzez skompromitowanie innych witryn niż tych należących do firmy.
Czytaj też
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.