Reklama

Cyberbezpieczeństwo

Spoofing. 49-latka straciła blisko 100 tys. zł

Autor. Bicanski/pixnio.com/CC0

49-letnia kobieta straciła blisko 100 tys. zł po tym, jak dała się oszukać podczas kampanii spoofingowej. Sprawcy podawali się za pracowników banku. Wierząc, że rozmawia z prawdziwymi przedstawicielami instytucji spełniła, wykonała ich polecenia i zainstalowała aplikację, która posłużyła przestępcom do zdalnego przjęcia kontroli nad jej telefonem. W ten sposób uzyskali dane do jej konta.

Reklama

Do zdarzenia, jak podały w piątek służby prasowe pomorskiej policji, doszło w czwartek. Oszukaną jest 49-letnia mieszkanka powiatu słupskiego. Straciła z konta bankowego prawie 45 tys. zł oszczędności oraz ok. 55 tys. zł z kart kredytowych.

Reklama

Z informacji przekazanych policji przez pokrzywdzoną wynika, że kobieta została oszukana na tzw. spoofing. W godzinach południowych zadzwonił do niej mężczyzna, podający się za przedstawiciela banku. Poinformował, że na jej konto mogli włamać się oszuści, dlatego przełączy ją do pracownika obsługi technicznej banku. Ten polecił 49-latce zainstalować aplikację "Any Desk". Oprogramowanie umożliwiło mu przejęcie zdalnej kontroli nad telefonem kobiety i wyłudzenie danych do konta.

Czytaj też

Trwają prace nad skutecznym rozwiązaniem

Reklama

W ostatnim czasie w naszym kraju obserwujemy lawinowy wręcz wzrost incydentów związanych ze spoofingiem. Celem są nie tylko osoby medialne, takie jak politycy czy dziennikarze, ale również zwykli obywatele. O tym czym jest spoofing, jak można się przed nim chronić oraz na ile są skuteczne działania służb w związku z tym zgarożeniem, pisaliśmy na łamach naszego #CyberMagazynu. Materiał jest dostępny pod linkiem: " Pomówmy o spoofingu. Jak się chronić? ".

Jak udało nam się ustalić, Urząd Komunikacji Elektronicznej, we współpracy z operatorami i kancelarią premiera, pracuje nad stworzeniem skutecznych rozwiązań do walki ze spoofingiem. Nie jest to jednak łatwe ze względu na trudności techniczne.

SZP/PAP

Czytaj też

Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Reklama
Reklama

Komentarze