Pilotaż ePłatności: Ponad 70 urzędów już w systemie

System płatności elektronicznych dla instytucji publicznych coraz bliżej. Ministerstwo Cyfryzacji potwierdza bezpieczeństwo ePłatności.
Zgodnie z opublikowanymi we wtorek wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów założeniami do ustawy, ureguluje ona zakres i zasady korzystania z usługi ePłatności, jako usługi publicznej świadczonej przez Ministra Cyfryzacji, umożliwiającej realizację płatności elektronicznych na rzecz podmiotów publicznych.
Czytaj też
Usługa ePłatności w trakcie pilotażu
Jak podkreśliło Ministerstwo Cyfryzacji, wyniki prowadzonego do końca 2025 r. pilotażu już potwierdziły potrzebę jej rozpowszechnienia. Zgodnie z danymi MC, do usługi podłączonych jest obecnie ponad 70 urzędów, a w II kwartale zrealizowano w niej 379 tys. transakcji o wartości 34 mln zł. Pilotaż potwierdził, że usługa ePłatności jest bezpiecznym narzędziem, a jej upowszechnienie przyczyni się również do uproszczenia załatwiania spraw przez obywateli, a więc zachęci do korzystania przez obywateli z usług online świadczonych przez podmioty publiczne - zaznaczyło ministerstwo.
Czytaj też
Usługa ma być dobrowolna dla podmiotów publicznych
Zgodnie z założeniami, korzystanie z usługi ePłatności przez podmioty publiczne będzie dobrowolne, będzie odbywało się na ich wniosek oraz o ile podmioty te spełnią określone przez Ministra Cyfryzacji warunki. Dodatkowo w przypadku, gdy wymagać tego będzie bezpieczeństwo, minister będzie mógł czasowo zawiesić udostępnianie usługi.
Ustawa ma także określić zasady obsługi płatności przez Bank Gospodarstwa Krajowego, któremu nadana zostanie rola agenta rozliczeniowego obsługującego elektroniczne transakcje płatnicze na rzecz podmiotów publicznych.
Źródło: PAP
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].
WYCIEKI DANYCH z firm. JAK ZAPOBIEGAĆ wynoszeniu danych przez pracowników?
Materiał sponsorowany