Reklama

Cyberbezpieczeństwo

Odprawa biometryczna na kolei. Wygoda w imię bezpieczeństwa?

Autor. JK/Unsplash

Czy do podróżowania pociągiem nie będziemy potrzebować biletów w formie fizycznej, a wystarczą nam dane biometryczne? Na taki krok decyduje się jeden z europejskich przewoźników.

Reklama

Firmą, która wprowadza bezdotykowy system biometrycznej odprawy jest Eurostar - międzynarodowy przewoźnik kolei dużych prędkości, oferujący przewozy pomiędzy Wielką Brytanią a Francją.

Reklama

Do wykorzystania wielowymiarowego biometrycznego skanowania twarzy system SmartCheck ma wykorzystać technologię iProov Genuine Presence Assurance – informuje CyberNews.

Krok, na który decyduje się przewoźnik ma doprowadzić do zautomatyzowania procesu odprawy przy bramkach oraz w czasie kontroli wyjazdowych z Wielkiej Brytanii. Według przedstawicieli firmy nowy system ma zmniejszyć kolejki do kontroli biletów.

Reklama

„Ciągle poszukujemy rozwiązań zwiększających przepustowość na stacjach i upraszczających przepływ pasażerów. Wprowadzając SmartCheck, stajemy się pierwszym przewoźnikiem kolejowym, który wprowadził biometryczną weryfikację twarzy" – powiedziała dyrektor generalna Eurostar Group, Gwendoline Cazenave.

Czytaj też

Kontrola biometryczna

Eurostar nie jest pierwszym przewoźnikiem, który decyduje się na taki krok. Na początku tego roku amerykańska Administracja Transportu i Bezpieczeństwa (TSA) wprowadziła pierwszą kontrolę biometryczną na Międzynarodowym Lotnisku Baltimore w Waszyngtonie.

Różnica pomiędzy decyzją obu instytucji jest jednak znacząca. W przypadku pociągów Eurostar stosowanie odpraw biometrycznych będzie dobrowolne. Ponadto dane osobowe pasażerów - według zapewnień Eurostar - mają być usunięte w ciągu 48 godzin od zakończenia podróży.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama
Reklama

Komentarze