Reklama

Cyberbezpieczeństwo

Mastercard inwestuje w AI. Nowy system ma pomóc w wykrywaniu przestępstw

Mastercard skorzysta z AI w celu wykrycia defraudacji finansowych.
Mastercard skorzysta z AI w celu wykrycia defraudacji finansowych.
Autor. CardMapr.nl/Unsplash

Mastercard wprowadza model AI pozwalający bankom na skuteczniejsze analizę podejrzanych transakcji. Skuteczność wykrywanych defraudacji może wzrosnąć nawet o 300 proc.

Mastercard pochwalił się własnym modelem sztucznej inteligencji. Docelowo ma pomagać bankom w rozpoznawaniu podejrzanych transakcji. Algorytym ma być szkolony na 125 miliardach transakcji, które rocznie dokonywane są za pośrednictwem kart tej firmy.

Jak informuje CNBC, Decision Intelligence Pro ma w czasie rzeczywistym pozwalać instytucjom finansowym na skuteczniejsze ocenianie transakcji w sieci i decydować czy mogą być niezgodne z prawem.

Czytaj też

Reklama

Wykrycie oszustw będzie prostsze?

Model został od podstaw zbudowany przez zespół ds. cyberbezpieczeństwa i zwalczania nadużyć finansowych. „Mamy wszelkiego rodzaju dane z naszego ekosystemu. Widzimy wszystkie dane transakcyjne” – powiedział Ajay Bhalla w Mastercard odpowiadający za dział rozwiązań cybernetycznych i wywiadowczych.

Jego zdaniem, dzięki najnowszej technologii współczynnik wykrywalności oszustw może wzrosnąć średnio o 20 proc, a w niektórych przypadkach nawet o 300 proc. W dłuższej perspektywie banki mają też oszczędzić na dotychczas kosztownym procesie oceny nielegalnych transakcji.

Czytaj też

Reklama

AI i bezpieczeństwo

Rozwiązanie od Mastercard przynosi pewien powiew optymizmu. Okazuje się bowiem, że AI to nie tylko narzędzie działania cyberprzestępców czy technologia służąca do tworzenia deep fake«ów, ale jest to też rozwiązanie, które może przynieść wzrost ogólnego poziomu bezpieczeństwa.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama
Reklama

Komentarze

    Reklama