Reklama

Cyberbezpieczeństwo

Firma kurierska DHL najczęściej wykorzystywana w phishingu przed świętami

Autor. Pixabay

Niemiecki potentat kurierski DHL stał się w ostatnim kwartale 2021 roku najchętniej wykorzystywaną marką w działaniach phishingowych - wynika z raportu za IV kwartał 2021 roku Brand Phishing, przygotowanego przez firmę Check Point Research. Cyberprzestępcy upodobali sobie również firmy technologiczne, w tym komunikatory, takie jak WhatsApp i LinkedIn.

Cyberprzestępcy, próbując wykraść dane osobowe obywateli lub zainstalować złośliwe oprogramowanie na komputerze użytkownika często wykorzystują trendy konsumenckie, naśladując popularne marki.

W czwartym kwartale 2021 roku na pozycji lidera najczęściej wykorzystywanych markę ulokowała się niemiecka firma kurierska DHL. Media społecznościowe są coraz częściej używane w kampaniach phishingowych. WhatsApp jest obecnie trzecią, najczęściej wykorzystywaną marką przez oszustów internetowych.

Czytaj też

DHL ulubioną marką hakerów

Raport ekspertów bezpieczeństwa firmy Check Point Research zwraca uwagę na marki, które były najczęściej naśladowane przez przestępców podczas prób kradzieży danych osobowych lub danych do płatności.

W czwartym kwartale 2021 roku na pozycji lidera najczęściej wykorzystywanych markę ulokowała się niemiecka firma kurierska DHL, która odebrała pierwszeństwo Microsoftowi.

Zdaniem ekspertów, w okresie od października do grudnia, aż 23 proc. wszystkich kampanii phishingowych w kontekście popularnych marek, wykorzystywało wizerunek DHL. Marka Microsoft pojawiała się w 20 proc. phishingowego scamu, natomiast trzecie miejsce należało do Whatsappa (11 proc.).

Social media narzędziem hakerów

Raport za czwarty kwartał roku podkreśla również trend, który pojawił się w trzecim kwartale: media społecznościowe są coraz częściej wykorzystywane w kampaniach phishingowych. Co prawda Facebook wypadł z pierwszej dziesiątki rankingu, jednak WhatsApp przesunął się z 6. na 3. pozycję, odpowiadając obecnie za 11 proc. wszystkich prób phishingu. LinkedIn przesunął się z 8. na 5. pozycję i był wykorzystywany w 8 proc. wszystkich ataków phishingowych.

Czytaj też

W opinii Omera Dembinsky'ego, menedżera działu analiz danych w Check Point Software, cyberprzestępcy to przede wszystkim oportuniści.

"Próbując wykraść dane osobowe obywateli lub zainstalować złośliwe oprogramowanie na komputerze użytkownika, grupy przestępcze często wykorzystują trendy konsumenckie, naśladując popularne marki. W tym kwartale po raz pierwszy na pierwszym miejscu rankingu pojawiła się globalna firma logistyczna DHL. Raport potwierdził również to, czego wielu z nas się spodziewało. Media społecznościowe nadal będą silnie atakowane przez hakerów, którzy wykorzystują tych, którzy w większym stopniu opierają się o kanały takie jak WhatsApp, Facebook i LinkedIn" - podkreślił ekspert.

Top 10 najczęściej wykorzystywanych marek w atakach phishingowych:

1.      DHL (23 proc.)

2.      Microsoft (20 proc.)

3.      WhatsApp (11 proc.)

4.      Google (10 proc.)

5.      LinkedIn (8 proc.)

6.      Amazon (4 proc.)

7.      FedEx (3 proc.)

8.      Roblox (3 proc.)

9.      Paypal (2 proc.)

10.    Apple (2 proc.)

Chcemy być także bliżej Państwa - czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać - zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Reklama
Reklama

Komentarze

    Reklama