Reklama

Cyberbezpieczeństwo

Ekspert Accenture o lekcjach, jakie powinniśmy wyciągnąć z wojny w obszarze cyberbezpieczeństwa [WIDEO]

Autor. Accenture, rozmowa z CyberDefence24.pl

„Podczas wojny w Ukrainie widzimy wciąż te same profile cyberataków, które znaliśmy wcześniej, tylko w większym natężeniu” - stwierdza w rozmowie z CyberDefence24.pl Artur Józefiak, Accenture Security Lead for Poland/CEE. Jak przebiegają działania wojenne w cyberprzestrzeni? Zapytaliśmy o to eksperta.

Reklama

Minął ponad miesiąc od wybuchu wojny w Ukrainie. Obok działań kinetycznych na froncie, nadal obserwujemy walkę w cyberprzestrzeni, zarówno po stronie Rosji, jak i Ukrainy. Dodatkowo nieustannie obserwowane są kampanie dezinformacyjne, będące elementem wojny informacyjnej. Wyzwaniem jest odróżnienie prawdziwych newsów od tych zmanipulowanych.

Reklama

Czytaj też

Reklama

Jak można podsumować mijający miesiąc walk w cyberprzestrzeni? Na co warto zwrócić uwagę? Wojna w sieci dotyczy każdego z nas, zatem na jakie kwestie powinniśmy uważać jako użytkownicy internetu? O to wszystko zapytaliśmy eksperta.

"Podczas wojny w Ukrainie widzimy wciąż te same profile cyberataków, które znaliśmy wcześniej, tylko w większym natężeniu. Nie wydarzyły się jakieś spektakularne ataki, które nas zaskoczyły i stanowią duże zagrożenie, co w żadnym wypadku nie oznacza, że możemy odetchnąć i powiedzieć, że nie ma powodów do niepokoju" - stwierdził Artur Józefiak, Accenture Security Lead for Poland/CEE.

YouTube cover video

Czytaj też

Zobacz też webinar „Jak chronić się przed dezinformacją?” przygotowany przez Accenture. Webinar znajduje się pod linkiem.

Materiał powstał we współpracy z firmą Accenture.

Chcemy być także bliżej Państwa - czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać - zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Reklama

Haertle: Każdego da się zhakować

Materiał sponsorowany

Komentarze

    Reklama