Reklama

Cyberbezpieczeństwo

Dzieci i AI. Powstanie nowy problem?

Dzieci używają AI do tworzenia nielegalnych treści

Brytyjskie organizacje pozarządowe alarmują: dzieci coraz częściej wykorzystują technologię sztucznej inteligencji do tworzenia obrazów przedstawiających rówieśników w nieprzyzwoity sposób.

Reklama

Część brytyjskich dzieci używa technologii sztucznej inteligencji (AI) do tworzenia pornograficznych obrazów przedstawiających równieśników - informuje The Guardian. Eksperci biją na alarm i chcą zapobiec rozprzestrzenianiu się niebezpiecznego zjawiska w brytyjskich szkołach.

Reklama

Powagi problemowi dodaje fakt, że w świetle brytyjskiego prawa mówimy tu o materiałach mogących przedstawiać wykorzystanie seksualne najmłodszych. Dlatego też tym bardziej dzieci tworzące tego typu treści, powinny być uwrażliwiane na konsekwencje prawne swoich działań.

Czytaj też

Ostrzec dzieci

„Dzieci muszą być ostrzeżone, że rozpowszechnianie takich materiałów może sprawić, iż wykorzystają to drapieżnicy seksualni. Potencjał nadużyć technologii AI jest przerażający” – stwierdziła Emma Hardy, dyrektorka ds. komunikacji w fundacji Internet Watch, reprezentująca również brytyjskie Centrum Bezpieczniejszego Internetu (UKSIC).

Reklama

Jak wskazują eksperci ze wspomnianiego centrum, szkoły muszą pilnie wdrożyć mechanizmy umożliwiające skuteczniejsze blokowanie treści prezentujących nadużycia wobec dzieci.

„Najmłodsi mogą sprawdzać potencjał sztucznej inteligencji, nie zdając sobie sprawy ze szkód, które mogą wyrządzić innym. Problem będzie narastał, dlatego trzeba podjąć odpowiednie kroki już teraz” – stwierdził dyrektor UKSIC, David Wright.

Więcej na temat raportu IWF i opisywanego problemu pisaliśmy na łamach CyberDefence24 w tym tekście.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Komentarze

    Reklama