Cyberbezpieczeństwo

Ataki hakerskie na klientów CANAL+. Spółka ostrzega

pilot tv
Fot. PublicDomainPictures/Pixabay

CANAL+ rozsyła wiadomości do klientów, w których informuje o próbach ataków hakerskich. Na czym mają polegać i jak zminimalizować ryzyko? 

Ataki mają polegać na „nieuprawnionym dostępie do kont zarejestrowanych w ramach usługi CANAL+ ONLINE i możliwości dołączenia opcji dodatkowych" – czytamy w alercie skierowanym do klientów. 

Czytaj też

W związku z zagrożeniem, spółka rekomenduje zachowanie szczególnej ostrożności. Radzi, aby postępować zgodnie z zasadami cyberhigieny. 

Zasady cyberhigieny

Mowa o m.in. niekorzystaniu z tych samych danych logowania w różnych serwisach, aplikacjach, platformach. Wynika to z faktu, że w przypadku np. wycieku lub przejęcia loginu i hasła do jednego konta możemy utracić dostęp także do innych. 

Istotnym elementem jest posiadanie silnego hasła, czyli skomplikowanego. Powinno składać się z ciągu liczb, dużych i małych liter, znaków specjalnych, najlepiej powyżej 8 znaków. Oczywiście nie wolno go nikomu udostępniać. 

Ponadto, podawanie danych osobowych na niezaufanych serwisach, platformach, witrynach stwarza wysokie ryzyko dla naszego cyberbezpieczeństwa. Nie róbmy tego, jeśli nie chcemy narażać swoich danych. 

Idąc dalej, dbajmy o instalowanie aktualizacji oprogramowania i/lub systemu. To pozwala na minimalizację ryzyka poprzez wdrażanie łatek dla zidentyfikowanych przez producenta luk. 

Uwaga na te maile

W odniesieniu do usługi CANAL+ ONLINE, spółka radzi, aby ignorować maile zawierające prośbę o uwierzytelnienie lub podanie danych do logowania, a także nie klikać w linki, co do których nie mamy pewności, że pochodzą od firmy.

CANAL+ rekomenduje również skanowanie za pomocą programów antywirusowych urządzenia, z którego logujemy się do usługi.

Czytaj też

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]

Komentarze

    Czytaj także