Reklama

Biznes i Finanse

Cisco prezentuje funkcje wspierające hybrydowe środowiska pracy w realiach nowej normalności

fot. Cisco
fot. Cisco

Pandemia koronawirusa trwale zmieni sposób, w jaki pracujemy. Najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest upowszechnienie w biznesie modelu hybrydowego, w którym członkowie zespołów częściowo realizują swoje obowiązki z domu, a częściowo z biura, aby uniknąć nagromadzenia dużej liczby pracowników w tym samym miejscu i czasie.

Cisco prezentuje 5 funkcji dostępnych w platformie Webex, które umożliwią pracownikom zachowanie produktywności, niezależnie od miejsca i urządzenia, z którego pracują, oraz jakości połączenia internetowego.

  1. Wideo dla wszystkich – wielu pracowników zdalnych ma problemy z przepustowością sieci, co często sprawia, że rezygnują z funkcji wideo. Udoskonalona wersja Cisco Webex pozwala na inteligentne skalowanie rozdzielczości 360p lub niższej tak, aby wyglądała na 720p. Ponadto platforma Webex zwiększa jakość w wybranych, szczególnie istotnych obszarach obrazu wideo jak twarz rozmówcy.
  1. Wirtualne, spersonalizowane lub rozmyte tło – Cisco Webex jako pierwsza platforma na rynku oferuje opcje wirtualnego lub rozmytego tła na każdym rodzaju urządzenia z systemem Windows, iOS i Android. Ponadto użytkownicy mogą sami tworzyć własne tło. Funkcje te pozwalają ukryć elementy przestrzeni znajdującej się za nimi, które mogą rozpraszać innych uczestników spotkania.
  1. Asystent Webex – oferuje funkcje takie jak robienie notatek czy nagrywanie spotkania, które znacznie ułatwiają codzienną współpracę. Wyszukiwanie w ramach automatycznie przeprowadzonych przez system transkrypcji pozwala łatwo znaleźć najważniejsze zagadnienia poruszane podczas wielu różnych spotkań.
  1. Podgląd udostępniania ekranu – czasami zdarza się, że osoba prezentująca zapomina włączyć funkcję udostępniania ekranu, przez co inni uczestnicy spotkania nie wiedzą, o czym jest mowa. Lub odwrotnie: włącza ją zbyt wcześnie, wyświetlając przez przypadek poufne informacje. Funkcja podglądu udostępniania ekranu pozwala sprawdzić, co zobaczą pozostałe osoby, zanim zostanie to wyświetlone.
  1. Podnoszenie ręki – w sytuacji, gdy w spotkaniu uczestniczy wiele osób, trudno jest zadać pytanie lub uzupełnić wypowiedź innego uczestnika bez wprowadzania niepotrzebnego chaosu. Funkcja podniesienia ręki w Cisco Webex umożliwia zaznaczenie, że chce się zabrać głos niezależnie od tego, z jakiego urządzenia się korzysta. Co więcej platforma automatycznie przenosi takiego użytkownika na szczyt listy uczestników spotkania.

Cisco Webex umożliwia bezpieczny powrót do biura

Powrót pracowników do biur wiąże się z potrzebą zapewnienia bezpieczeństwa. Eksperci WHO rekomendują, żeby możliwie często dezynfekować biurka, telefony czy klawiatury, gdyż koronawirus może utrzymywać się na powierzchniach przez bardzo długi czas. Jeżeli to możliwe, warto unikać dotykania przedmiotów, które nie należą do nas.

Cisco Webex umożliwia rozpoczynanie spotkania, wyciszanie, zmiany audio czy współdzielenie ekranu z poziomu telefonu lub laptopa, bez potrzeby dotykania urządzeń telekonferencyjnych. Ponadto można skorzystać z funkcji sterowania głosowego, co jeszcze bardziej podnosi poziom bezpieczeństwa.

Dystrybucja powiadomień o tym, kiedy dane pomieszczenie było ostatni raz dezynfekowane, dodatkowo zwiększa komfort osób, które z niego korzystają.

Inna wytyczna mająca podnieść poziom bezpieczeństwa zakłada ograniczenie dużych skupisk ludzi. Cisco Webex wyświetla w czasie rzeczywistym informacje, gdy w danej przestrzeni znajduje się zbyt wiele osób na podstawie danych pochodzących z czujników zlokalizowanych w urządzeniach w pomieszczeniu.

Zestawy słuchawkowe Cisco automatycznie logują i wylogowują użytkownika ze wspólnych stacji roboczych, gdy zaczyna lub kończy pracę. Jest to szczególnie przydatne w firmach, które wdrożyły system rotacyjny i współdzielenie biurek, chcąc ograniczyć liczbę osób pracujących z siedziby organizacji.

Mówiąc o bezpieczeństwie hybrydowych środowisk pracy, należy oczywiście pamiętać o jego aspekcie cyfrowym. Cisco Webex od początku oferuje szyfrowanie end-to-end i wciąż rozwija funkcje bezpieczeństwa, pozwalając działom IT na zapewnienie pracownikom najwyższego możliwego poziomu cyberochrony. Najnowszym przykładem jest objęcie Webex Meetings szyfrowaniem AES-256-GCM.

„Wszystko, co robimy, ma na celu ułatwienie wykonywania pracy” - powiedział Javed Khan, starszy wiceprezes i dyrektor generalny Cisco Collaboration Group. „Tworzymy funkcje, którym możesz zaufać i które pozwalają rozwijać się w pracy, gdziekolwiek to jest”.

Źródła dodatkowe:

Patrz więcej:

Wypróbuj Cisco Webex

Praca w domu z Cisco Webex

Dbamy o łączność i komunikację w czasie epidemii COVID-19

Cisco Capital

Materiał przygotowany we współpracy z CISCO.

Reklama

Komentarze

    Reklama