Reklama

Biznes i Finanse

Rośnie biznes reklamowy Google. Akcje Alphabet wzrosły o 8 proc. po ogłoszeniu kwartalnych wyników

Fot. Flickr.com / Niharb / CC 2.0
Fot. Flickr.com / Niharb / CC 2.0

Alphabet Inc., spółka macierzysta Google, poinformowała o swoich wynikach finansowych w czwartym kwartale roku obrotowego 2021, które przekroczyły oczekiwania analityków z Wall Street. Zaskakuje wysoka sprzedaż reklam. Mocne zakończenie roku pomogło Alphabetowi osiągnąć 257,6 mld dolarów całkowitej rocznej sprzedaży, po raz pierwszy firma przekroczyła próg 200 mld dolarów.

Reklama

Zysk na akcję (EPS) przekroczył prognozy analityków, wzrastając o 37,6 proc. rok do roku (r/r). Przychody również przewyższyły szacunki analityków, wyniosły one o 32,4 proc. więcej niż w analogicznym kwartale poprzedniego roku. Firma stwierdziła, że jej wzrost przychodów odzwierciedla wzrost wydatków reklamodawców, aktywność konsumentów w internecie oraz stały wzrost przychodów z Google Cloud. Koszty pozyskania ruchu Google wyniosły 13,4 mld dolarów.

Reklama

Czytaj też

Reklama

Segment reklamowy

Sprzedaż reklam Google wzrosła o prawie 33 proc. rok do roku - do 61,2 miliarda dolarów w ciągu trzech miesięcy, zakończonych w grudniu i przyczyniła się do ogólnie lepszego, niż oczekiwano, kwartału dla spółki macierzystej Alphabet.

Pomimo tego, że jest jednym z największych gigantów reklamy internetowej, biznes reklamowy Google wciąż rośnie w szybkim tempie. Po opublikowaniu wyników kwartału z wysoką sprzedażą reklam, akcje Alphabet wzrosły aż o 8 proc.

Wzrost sprzedaży reklam nastąpił, ponieważ ludzie spędzali więcej czasu w internecie, pozostając w domu podczas pandemii – a firmy wydawały więcej pieniędzy na reklamy online, aby do nich dotrzeć. Wydaje się, że te trendy sprawiają, że Big Tech rośnie w czasach, w których jednocześnie rośnie potrzeba kontroli nad jego siłą i wpływem na społeczeństwo.

Biznes chmurowy Google

Na tym obszarze firma koncentruje się coraz bardziej. Tu Alphabet odnotował wzrost przychodów o 45 proc., choć stracił 890 milionów dolarów. Siła sprzedaży firmy w chmurze zwiększyła się ponad trzykrotnie od 2019 roku - przekazali dyrektorzy podczas wtorkowej telekonferencji z analitykami.

Jak mówiła w rozmowie z CyberDefence24.pl Magdalena Kotlarczyk, szefowa Google Polska, nasz kraj ma w tym zakresie wielki potencjał i stoi przed dużą szansą. "Widzimy Warszawę jako chmurową stolicę Europy. Warszawa ma doskonałe warunki do rozwoju całego ekosystemu technologicznego" - stwierdziła.

Pixel

„Poza podstawową działalnością reklamową, inne jednostki Alphabet również miały mocny kwartał. Smartfony firmy Pixel osiągnęły kwartalny rekord sprzedaży podczas tak ważnego okresu świątecznego" - powiedział dyrektor generalny Alphabet, Sundar Pichai. I jak zaznaczył, stało się to pomimo ograniczeń w dostawach, spowodowanych globalnym niedoborem półprzewodników.

Czytaj też

We wtorek 1 lutego, firma ogłosiła również podział akcji 20 do 1, który ma zostać przeprowadzony 15 lipca. Krok ten ma sprawić, że akcje będą bardziej przystępne cenowo i poprawią płynność Google. Obecnie decyzja ta oczekuje na zatwierdzenie przez akcjonariuszy.

Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Reklama
Reklama

Komentarze