Reklama

Biznes i Finanse

Postępowanie antytrustowe przeciwko Google'owi w Indiach

Fot. Runner1928/Wikimedia Commons/CC 3.0
Fot. Runner1928/Wikimedia Commons/CC 3.0

W Indiach rozpoczęło się kolejne postępowanie antytrustowe przeciwko amerykańskiemu gigantowi Google. Jego celem będzie zbadanie, czy koncern nie wykorzystywał swojej dominującej pozycji na rynku w segmencie inteligentnych telewizorów.

Według Indii Google miało zdominować branżę tzw. smart TV dzięki systemowi operacyjnemu Android, który jest powszechnie dołączany do tego rodzaju odbiorników. Komisja ds. konkurencyjności w Indiach (CCI) od czerwca przyglądała się doniesieniom o tym, że Google ogranicza możliwość wykorzystywania zmodyfikowanych wersji Androida w inteligentnych telewizorach - twierdzą źródła agencji Reutera.

O wszczęcie dochodzenia przez CCI wniosło dwóch prawników - Kshitiz Arya i Purushottam Anand. Według Reutera komisja poprosiła Google'a o pisemne ustosunkowanie się do stawianych firmie zarzutów.

To czwarta sprawa antytrustowa, z jaką będzie musiał zmierzyć się w Indiach koncern z Mountain View. Indie są dla Google'a jednym z kluczowych rynków. Obecnie firma mierzy się w tym kraju m.in. z krytyką ze strony lokalnych startupów, które nie zgadzają się z polityką koncernu, ich zdaniem ograniczającą im możliwości wzrostu.

Jak zwraca uwagę agencja Reutera, kolejne postępowania dotyczące kwestii nadużywania przez Google'a dominującej pozycji na rynku szykowane są przeciwko koncernowi w USA oraz w Chinach. W każdym z przypadków chodzi o potencjalne wykorzystanie systemu operacyjnego Android do umacniania dominacji przez firmę, a także minimalizowania konkurencji ze strony mniejszych podmiotów. Google systematycznie odpiera stawiane mu zarzuty.

Koncern odmówił Reuterowi komentarza w związku ze sprawą, której szczegóły nie zostały przez CCI upublicznione.

Według firmy Counterpoint Research w Indiach w 2019 roku sprzedano 8 mln sztuk inteligentnych telewizorów. 60 proc. takich urządzeń opiera swoje działanie na systemie Android, który jest obecny również w niemal 99 proc. aktywnych w Indiach smartfonów, których jest ponad pół miliarda.

Źródło:PAP
Reklama

Komentarze

    Reklama