Reklama

Biznes i Finanse

Poczta Polska obsługuje wnioski o dofinansowania do zakupu telewizorów i dekoderów

fot. cdu445 / pixabay
fot. cdu445 / pixabay

W związku ze zmianą standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej, Poczta Polska obsługuje wnioski o dofinansowanie zakupu odbiornika cyfrowego. Od 30 marca br. dofinansowanie do zakupu odbiorników cyfrowych uzależnione jest od rodzaju odbiornika i wynosi 250 zł w przypadku telewizora i 100 zł w przypadku dekodera.

Reklama

Zmiana sposobu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej, wiąże się z dostosowaniem odbiorników do nowych wymagań zapewniających standard odbioru telewizji naziemnej w wersji DVB-T2/HEVC. Oznacza to, że użytkownicy starszych typów telewizorów muszą dokonać zakupu urządzenia umożliwiającego odbieranie nowego sygnału.

Reklama

Czytaj też

Reklama

Do tej pory wsparcie gospodarstw domowych w ponoszeniu kosztów związanych z zakupem nowego urządzenia wynosiło 100 zł. Od końca marca wynosi ono 100 zł lub 250 zł. Zmiana ta nie ma wpływu na sposób składania wniosków. Specjalny kod w postaci wydruku, przekazany przez pracownika Poczty Polskiej jest podstawą do otrzymania dofinansowania w wysokości uzależnionej od rodzaju kupowanego sprzętu. Wnioski można składać we wszystkich urzędach i filiach pocztowych (bez agencji pocztowych).

Dotychczas przydzielone kody, które nie zostały jeszcze zrealizowane mogą być wykorzystane zarówno jako dofinansowanie 250 zł do zakupu telewizora, albo 100 zł - do zakupu dekodera.

Czytaj też

Gdzie można kupić odbiornik z dofinansowaniem?

Zakup odbiorników jest możliwy w ponad 2,6 tys. punktów sprzedaży zlokalizowanych w całej Polsce: dvbt2.gov(.)pl/wyszukiwarka

W Polsce przejście ze standardu DVB-T na DVB-T2/HEVC odbywa się regionalnie, w czterech etapach. Pierwsze przełączenia rozpoczęły się 28 marca w województwach dolnośląskim i lubuskim. Ostatnie przełączenie nastąpi 27 czerwca.

/Na podst. informacji prasowej

Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Reklama

Komentarze

    Reklama