Biznes i Finanse
Chiński paradoks Mety. Firma Zuckerberga chwali się zyskami
Facebook czy Instagram od lat są blokowane dla użytkowników internetu w Chinach. Nie przeszkadza to jednak w tym, aby Meta osiągała ogromne zyski, dzięki tamtejszemu rynkowi.
Brak obecności w Państwie Środka nie musi być równoznaczny z tym, że firma Marka Zuckerberga nie będzie generować zysków z chińskiego rynku - informuje CNBC. Z informacji podanych przez Susan Li, szefową działu finansów Mety to właśnie Chińczycy odegrali dużą rolę w zyskach korporacji w ostatnim kwartale.
W środę Meta przedstawiła wyniki finansowe za trzeci kwartał 2023 roku. Z opublikowanych danych wynika, że spółka zanotowała w tym czasie 23 proc. wzrost przychodów (w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim). „Rok wydajności” przynosi efekty?
Czytaj też
Globalna reklama
„Sprzedaż online i dział gamingowy skorzystały na wydatkach reklamodawców w Chinach, docierających do klientów na innych rynkach” – powiedziała Li.
Jest to równoznaczne z tym, że chińskie firmy wydają duże sumy pieniędzy na platformach Mety, aby to na nich umieszczać reklamy targetowane do użytkowników na całym świecie. Jak wskazała LI, za duże wzrosty firmy Zuckerberga w dużej mierze odpowiada m.in. rynek brazylijski. Dlaczego? M.in. ze względu na wzrost zapotrzebowania reklamodawców z…Chin, którzy coraz mocniej kierują swój przekaz w stronę mieszkańców najliczniejszego kraju Ameryki Południowej.
Biorąc pod uwagę fakt, że gros chińskich firm nie ustaje w międzynarodowej ekspansji, nie trudno wyborazić sobie, że platformy Mety nadal będą chętnie wykorzystywane do reklamowania produktów z Państwa Środka, co nadal może przekładać się na kolejne zyski firmy Zuckerberga.
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany