Biznes i Finanse

W branży cyberbezpieczeństwa 1/4 to kobiety, tylko 13 proc. - mniejszości etniczne

Fot. geralt / Pixabay
Fot. geralt / Pixabay

Branża cyberbezpieczeństwa wciąż jest bardzo homogeniczna pod względem kadrowym - dominują w niej biali mężczyźni, a mniejszości etniczne stanowią w niej zaledwie ok. 13 proc. Kobiety to obecnie 24 proc. zatrudnionych w tym sektorze - wynika z najnowszego raportu amerykańskiego think-tanku Aspen Institute. 

Zdaniem autorów opracowania, firmy przy zatrudnianiu pracowników powinny korzystać z repozytoriów danych zawierających przykłady profili kandydatów z sukcesem ubiegających się o pracę i reprezentujących szeroki wachlarz umiejętności, doświadczenia, a także środowisk, z których się wywodzą.

Przedsiębiorstwa powinny również korzystać z grup ekspertów działających pro bono, które pomogą pracodawcom przeredagować ogłoszenia o pracę w taki sposób, aby umożliwiały rekrutację pracowników wywodzących się z różnych kręgów kulturowych i uwzględniały szersze spektrum umiejętności oraz talentów.

Aspen Institute zwraca uwagę, że w przeciwieństwie do wakatów w dziedzinach takich, jak prawo czy medycyna, oferty pracy w branży cyberbezpieczeństwa mogą być trudne w konceptualizacji oraz bardzo techniczne.

Jak czytamy w raporcie, w branży dominują biali mężczyźni, których obecność szczególnie zaznacza się na stanowiskach zarządzających. Według autorów raportu, osoby aspirujące do kariery w sektorze cyberbezpieczeństwa, a przy tym wywodzące się z różnych środowisk etnicznych i kulturowych, mogą mieć w związku z tym trudność, aby wyobrazić sobie swoją rolę w tym segmencie rynku, mimo dysponowania odpowiednimi kwalifikacjami.

W celu zwiększenia różnorodności w całej branży trzeba podjąć wspólne starania na rzecz redefinicji narracji na jej temat i zatrudnianych w niej osób - napisano.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected] Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama

Komentarze

    Czytaj także