Biznes i Finanse

Bończa Tomaszewski, Exatel: Internet uratował świat w czasie pandemii

fot. Nikodem Bończa Tomaszewski, Exatel/ fot. Robert Suchy; Grupa Defence24
fot. Nikodem Bończa Tomaszewski, Exatel/ fot. Robert Suchy; Grupa Defence24

"W tej chwili mamy sytuację, jak na >>Dzikim Zachodzie<<. W internecie de facto obowiązuje prawo silniejszego. Kraje mniejsze i średnie dostrzegają, że cybersuwerenność jest elementem ich samostanowienia i jednocześnie rozumieją, że nie mają takich narzędzi jak mocarstwa, by ograniczyć internet. Są skłonne do bardziej wolnościowych rozwiązań" - komentuje w rozmowie z CyberDefence24.pl Nikodem Bończa Tomaszewski, prezes Exatel SA. 

W dniach 6-10 grudnia w Katowicach odbywa się IGF (Internet Governance Forum - Światowe Forum Zarządzania Internetem), coroczne międzynarodowe spotkanie z inicjatywy Sekretarza Generalnego Organizacji Narodów Zjednoczonych. Przedstawiciele rządów, eksperci, aktywiści i dziennikarze dyskutują o najważniejszych zagadnieniach związanych z rozwojem internetu, szansami i zagrożeniami jakie niesie ze sobą cyfryzacja. 

W rozmowie z CyberDefence24.pl prezes firmy Exatel Nikodem Bończa Tomaszewski zwraca uwagę, że nadal - także w przestrzeni wirtualnej - króluje "prawo silniejszego".

"W tej chwili mamy sytuację, jak na >>Dzikim Zachodzie<<. W internecie de facto obowiązuje prawo silniejszego. Kraje mniejsze i średnie dostrzegają, że cybersuwerenność jest elementem ich samostanowienia i jednocześnie rozumieją, że nie mają takich narzędzi jak mocarstwa, by ograniczyć internet. Są skłonne do bardziej wolnościowych rozwiązań" - zwraca uwagę. 

Jak internet zmienił świat w czasie pandemii? O tym rozmawiamy w wideo. Zapraszamy do obejrzenia całej rozmowy. 


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected] Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama

Komentarze

    Czytaj także