Reklama

Biznes i Finanse

5G: Exatel i Nokia łączą siły

Exatel Nokia
Porozumienie między Exatelem a Nokią. Na zdjęciu od lewej Szymon Ruman i Nikodem Bończa Tomaszewski (Exatel) oraz Frédéric Bénéteau i Marcin Guzy (Nokia).
Autor. Exatel

Exatel i Nokia łączą siły w zakresie prywatnej sieci dostępowej w technologii 5G (Private5G). Przedstawiciele obu firm podpisali oficjalną umowę dotyczącą współpracy. Zyskać mogą klienci z sektora infrastruktury krytycznej oraz firmy produkcyjne z rynku komercyjnego.

Reklama
Materiał sponsorowany

Podczas targów MWC Barcelona (27.02-2.03 2023 r.) obie firmy podpisały list intencyjny, w którym zobowiązały się do oferowanie usługi Private5G w Polsce. „Wówczas nie mogliśmy podpisać pełnej umowy partnerskiej, bo trwały negocjacje” – podkreśla na łamach naszego portalu Szymon Ruman, wiceprezes zarządu Exatel. 

Reklama

List podpisali w imieniu Exatela Szymon Ruman oraz Nikodem Bończa-Tomaszewski (prezes zarządu), a także Frédéric Bénéteau (Market Unit Head) i Marcin Guzy (Account Director) ze strony Nokii.

Niedługo po zakończeniu targów przedstawiciele przedsiębiorstw dokończyli rozmowy, ustalając ostateczne warunki porozumienia. Finalną umowę – nad którą pracowano wiele miesięcy – podpisali: Szymon Ruman i Michał Szczęsny (z ramienia Exatel) oraz Marcin Guzy i Piotr Kaczmarek (ze strony Nokii). Złożenie podpisów miało miejsce 30 marca br. 

Reklama
Nokia Exatel
Podpisanie umowy między Nokią a Exatelem
Autor. Exatel

Czytaj też

Bezpieczeństwo i kontrola danych

Współpraca między polskim operatorem a fińską firmą dotyczy współdziałania w obszarze rozwiązań i świadczenia usług prywatnej sieci dostępowej w technologii 5G (Private5G).

Mówimy o technologii istotnej z perspektywy przedsiębiorstw. Nad Wisłą spora część firm mierzy się z problemem niewystarczającego poziomu zabezpieczeń danych krytycznych. Efektem takiego stanu rzeczy mogą być np. straty finansowe oraz wizerunkowe. Private5G pozwala zapewnić bezpieczeństwo oraz kontrolę nad danymi, a to przekłada się z kolei na usprawnienie biznesu.

Z myślą o klientach

Postępująca cyfryzacja i rozwój technologii sprawiają, że rosną wymagania co do niezawodności, jakości i bezpieczeństwa przesyłanych bezprzewodowo danych. Współpraca na linii Exatel-Nokia ma przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa i wydajności operacyjnej klientów. Jakich?

„Nasze partnerstwo z Nokią, w zakresie sieci prywatnych 5G, jest skierowane do rynku klientów z sektora infrastruktury krytycznej (m.in. energetyka – red.) i do firm produkcyjnych z rynku komercyjnego” – wskazuje dla naszego portalu Szymon Ruman. 

Czytaj też

Nokia. Jeden z liderów

„Obecnie Nokia wdrożyła ponad 595 prywatnych sieci bezprzewodowych opartych o pasmo licencjonowane, zajmując pozycję niekwestionowanego lidera w tym segmencie rynku” – podkreśla Marcin Guzy, szef zespołu ds. obsługi klienta w firmie Nokia. 

„W erze transformacji do wszystkiego co cyfrowe, możliwej dzięki prywatnym sieciom bezprzewodowym, aplikacjom i urządzeniom, Nokia jest jedynym dostawcą ułatwiającym tę transformację przedsiębiorstwom, za pośrednictwem unikalnej platformy cyfrowej Nokia Digital Automation Cloud” – dodaje przedstawiciel firmy.

Marcin Guzy podkreśla, że partnerstwo z Nokią daje możliwość skorzystania z:

  • 30-letniego doświadczenia w krytycznej łączności w wielu segmentach przemysłu na całym świecie;
  • innowacyjnych, przyszłościowych rozwiązaniach opartych na opatentowanych technologiach Nokia Bell Labs i popartych polskimi inwestycjami firmy Nokia w badania i rozwój (ponad 7 tys. osób w Polsce).

„Nokia dostarcza wyjątkową platformę cyfryzacji dla prywatnej łączności bezprzewodowej 4G i 5G oraz Wi-Fi Mesh, brzegowej infrastruktury przemysłowej, aplikacji przemysłowych i certyfikowanych urządzeń przemysłowych, które są łatwe do wdrożenia, integracji i obsługi ze starszymi środowiskami. Skalowalne i dostosowane rozwiązania Przemysłu 4.0 Nokia oferują odpowiednie połączenie technologii dla każdego przedsiębiorstwa, w pełni zintegrowane z istniejącym środowiskiem bezpiecznej komunikacji krytycznej” — zaznacza Marcin Guzy, szef zespołu ds. obsługi klienta w firmie Nokia.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o współpracy Exatela z Nokią oraz innowacyjnych technologiach wyprzedzających nasze czasy, zarejestruj się już dziś na konferencję EXATEL Telco Summit: link do wydarzenia. Event odbędzie się w dniach 31.05-1.06 br.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Komentarze

    Reklama