Social media
„…state-affiliated media” i "... government account" – nowe etykiety Twittera
Twitter uruchomił dwie nowe etykiety do oznaczania kont kluczowych urzędników państwowych oraz mediów powiązanych z rządami 5 państw - stałych członków Rady Bezpieczeństwa ONZ.
Pierwsza etykieta obejmować będzie urzędników państwowych, w tym ministrów spraw zagranicznych, instytucji, ambasadorów, oficjalnych rzeczników i kluczowych przywódców dyplomatycznych. "W tej chwili skupiamy się na wyższych urzędnikach i podmiotach, które są oficjalnym głosem państwa za granicą" - informuje Twitter.
Druga etykieta przeznaczona została dla mediów kontrolowanych przez rządy, w tym również ich redaktorów naczelnych i/lub ich pracowników wyższego szczebla. Jednostki te mają być wyznaczane według tych podmiotów nad którymi rząd sprawuje kontrolę nad treściami redakcyjnymi poprzez finansowanie, bezpośrednie lub pośrednie naciski polityczne i/lub kontrolę nad produkcją i dystrybucją informacji – określił Twitter za pośrednictwem swojego bloga. Twitty z kont oznaczonych jako „…state-affiliated media” nie będą również wyświetlane w rekomendacjach.
Jednocześnie, jak podkreślił Twitter w komunikacie, finansowane przez państwo organizacje medialne z niezależnością redakcyjną, takie jak na przykład BBC w Wielkiej Brytanii czy NPR (National Public Radio) w USA, nie będą oznaczone.
Etykiety te będą początkowo stosowane względem użytkowników i mediów z państw będących stałymi członkami Rady Bezpieczeństwa ONZ - Chin, Francji, Rosji, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych – informuje Twitter na swoim blogu. Ta ograniczona liczba państw ma być jedynie początkiem do rozszerzenia tej listy w przyszłości.