Reklama

Social media

Snapchat rozwija swoją politykę bezpieczeństwa wobec dzieci

Fot. Alexander Shatov/Unsplash/Domena publiczna
Fot. Alexander Shatov/Unsplash/Domena publiczna

Popularna platforma społecznościowa zatrudniła specjalistę ds. bezpieczeństwa, aby zadbać o rozwój swojej polityki. Szczególną uwagę skupiono na dzieciach i na rozwoju nowych technologii, które wymagają nowego podejścia do kwestii prywatności.

Snapchat postanowił wzmocnić swoje systemy bezpieczeństwa. W tym celu zatrudnił specjalistę, który będzie doradzał i reprezentował jego politykę wobec organów regulacyjnych, ustawodawców i partnerów. Został nim Jacqueline Beauchere, który przez 20 lat dbał o bezpieczeństwo w sieci Microsoftu – pisze Reuters. 

„Nikt nie nadaje się do tego lepiej niż Jacqueline, bo chcemy koncentrować się na rozszerzonej rzeczywistości i przyszłości informatyki” - poinformowała Jen Stout, wiceprezes ds. globalnej polityki w Snapchacie.

Bezpieczeństwo dzieci

Głównym powodem, dla którego Snapchat postanowił podjąć takie kroki, jest potrzeba większej ochrony dzieci, o którym coraz głośniej mówią ustawodawcy w Stanach Zjednoczonych.

Okazuje się, że z popularnej platformy korzysta wiele dzieci w wieku 9-12 lat, mimo że ograniczenia wiekowe tego zabraniają. Bezpieczeństwo użytkowników popularnych portali społecznościowych zostaje zatem wystawiane na próbę. 

Fala krytyki spłynęła na pomysł zaproponowany przez należący do Facebooka Instagram, który chciałby stworzyć aplikację przeznaczoną dla dzieci.

Perspektywa negatywnego wpływu na zdrowie psychiczne, nadużycia, wszelkie próby zastraszania i wykorzystania seksualnego to największe z problemów, na jakie mogą natrafić najmłodsi użytkownicy – podkreśla Reuters. 

„Jesteśmy zobowiązani, aby pomóc rodzicom oraz innym zainteresowanym zrozumieć sposób, w jaki młodzi ludzie doświadczają naszych usług i jak podchodzimy do krytycznych kwestii związanych z bezpieczeństwem i zaufaniem” – dodaje Jen Stout.

Inwestycja w nowe technologie

Giganci technologiczni wychodzą z coraz odważniejszymi propozycjami wykorzystania i rozwijania swoich usług. Szczególnym zainteresowań cieszą się ostatnio rozwiązania związane z rozszerzoną rzeczywistością (AR).

W tym roku Snapchat opracował nowoczesne okulary przeznaczone dla twórców AR. Z kolei Facebook zaprezentował ostatnio inteligentne okulary, umożliwiające robienie zdjęć i nagrywanie filmów. 

Jednak taki kierunek będzie wymagał skoordynowanego podejścia do kwestii bezpieczeństwa i prywatności użytkowników tego typu technologii.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

imageFot. Reklama
Reklama

Komentarze

    Reklama