Social media
Badanie: Amerykanie coraz mniej ufają Facebookowi, gdy chodzi o ich dane
Według marcowego badania przeprowadzonego przez agencję Reutera, Amerykanie coraz mniej ufają Facebookowi, gdy chodzi o ich dane. Pomimo to wciąż spędzają najwięcej czasu właśnie na korzystaniu z tego serwisu społecznościowego.
Badanie Reutersa wykazało, że 51 proc. użytkowników Facebooka "w ogóle nie ufa" platformie bądź odnosi się do niej "z dużą nieufnością". Chociaż ankieta nie zawierała pytania o opinię osób korzystających z mediów społecznościowych na temat skandalu związanego z firmą Cambridge Analytica, to moment przeprowadzenia badania zbiega się w czasie z chwilą, gdy w mediach ukazało się najwięcej doniesień na ten temat.
Według badania, 41 proc. Amerykanów obdarza serwis Marka Zuckerberga "umiarkowanym zaufaniem" względem przestrzegania reguł prawa ochrony danych osobowych i prywatności. Największym zaufaniem spośród wielkich platform internetowych cieszy się Amazon (66 proc.), za którym znajdują się Google (62 proc.) i Microsoft (60 proc.).
Jednocześnie zdecydowana większość ankietowanych zadeklarowała, że w ciągu ostatniego miesiąca nie podjęła żadnych czynności mających na celu aktywne wzmocnienie ochrony własnej prywatności w sieci i mediach społecznościowych. 78 proc. respondentów nie używało ani razu prywatnego trybu przeglądarki podczas odwiedzania stron w internecie. 83 proc. badanych nie zakleiło także celem zwiększenia prywatności kamerki na swoim komputerze, a 96 proc. nie zdecydowało się na użycie komunikatorów gwarantujących szyfrowaną wymianę wiadomości tekstowych.
Ankietę przeprowadzono pomiędzy 21 a 23 marca na próbie 2237 dorosłych Amerykanów, którzy zadeklarowali codzienne korzystanie z internetu.