Armia i Służby
MSWiA: awaria systemu ratownictwa medycznego nie miała wpływu na bezpieczeństwo pacjentów
Awaria systemu ratownictwa medycznego została usunięta - poinformowało PAP Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w niedzielny wieczór. Problemy z infrastrukturą informatyczną pojawiły się już w sobotnie popołudnie i trwały do około godz. 21:00. W niedzielę w południe ponownie doszło do awarii.
Jak mówił Piotr Owczarski z Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego „Meditrans” w Warszawie, mimo awarii nie było żadnego opóźnienia w realizacji zleceń. Dodał, że nie wpłynęła ona ani na bezpieczeństwo pacjentów, ani na jakość obsługi.
Według resortu spraw wewnętrznych awaria systemu nie odbiła się na obywatelach i ochronie ich zdrowia. Jak wyjaśniło MSWiA, incydent dotyczył komunikacji między operatorem a służbami, które na czas rozwiązywania problemu porozumiewali się telefonicznie, a nie przez system informatyczny.
Zgodnie z zapewnieniami ministerstwa numer alarmowy 112 normalnie działał i każde zgłoszenie było przyjmowane i zaraportowane.
Jak powiedział PAP Piotr Owczarski, problemy z systemem informatycznym pojawiły się w sobotnie popołudnie i w okolicach godz. 21. Wszystko potem wróciło do normy. „Problemy znowu zaczęły się w niedzielę w południe, i znowu poradziliśmy sobie w ten sposób, że zapisujemy wezwania z użyciem kartki i długopisu oraz dzwonimy ze zleceniami bezpośrednio do zespołów” - wyjaśnił.
Przedstawiciel Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego „Meditrans” dodał, że po doświadczeniach trzech fal epidemii, pogotowie potrafi się odnaleźć bez większego problemu w sytuacji takiej awarii.
SZP/PAP