Armia i Służby
Aplikacja do tworzenia multidyscyplinarnych zespołów najlepsza w konkursie EduHack 2021
Studenci Wydziału Cybernetyki Wojskowej Akademii Technicznej zdobyli pierwsze miejsca w konkursie „EduHack 2021. International hackathon for the future of education”. Innowacyjna aplikacja UniNetwork ich autorstwa ułatwia tworzenie multidyscyplinarnych zespołów międzyuczelnianych.
Zwycięski zespół Code Hussar, działający w ramach Koła Zainteresowań Cybernetycznych WAT, tworzą: Patryk Ostrowski, Sebastian Szczepański, Piotr Filochowski, Jakub Krukowski oraz Adam Pawełek. Opiekunem naukowym drużyny jest płk dr inż. Mariusz Chmielewski, zastępca dyrektora Narodowego Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni, adiunkt naukowo-dydaktyczny Wydziału Cybernetyki WAT.
Konkurs „EduHack 2021. International hackathon for the future of education” zorganizowany został przez Inkubator Uniwersytetu Warszawskiego i odbył się w dniach 14–17 stycznia 2021 r. Zadaniem konkursowym było zaprojektowanie nowatorskiej aplikacji, która ułatwi pracę zdalną oraz zwiększy efektywność i zaangażowanie uczestników zajęć.
Zespół WAT zaprezentował aplikację UniNetwork umożliwiającą tworzenie multidyscyplinarnych międzyuczelnianych zespołów. Opracowany system zdobył uznanie sędziów, którzy bardzo wysoko ocenili kreatywność studentów Wydziału Cybernetyki WAT. „Dzięki aplikacji UniNetwork koła naukowe poszukujące chętnych do swoich projektów mogą odnaleźć nowe osoby o określonych umiejętnościach. Z drugiej strony student może odnaleźć wymarzony projekt, dzięki któremu będzie mógł się aktywizować oraz zdobywać nowe umiejętności. Spersonalizowany profil użytkownika umożliwia przeglądanie najtrafniejszych ofert. Ponadto algorytmy przetwarzające dane mają za zadanie wyświetlić w jak najlepszej kolejności możliwe dopasowania ze względu na ukryte preferencje oraz aktywności programisty np. aktywność poza programową, czy ilość poświęcanego czasu na projekty. Po obustronnym wykazaniu zainteresowania aplikacja pozwala na kontakt pomiędzy potencjalnym zleceniodawcą, a studentem. Może ona posłużyć także do wzajemnej pomocy w nauce oraz do szukania projektów dla zespołów studenckich bez komercyjnego doświadczenia” – wyjaśnia Patryk Ostrowski, członek zwycięskiej drużyny. Projekt jest przeznaczony zarówno dla studentów, jak i naukowców. Głównymi zaletami rozwiązania są: ułatwienie tworzenia zespołów międzyuniwersyteckich, centralizacja ogłoszeń różnych kół naukowych oraz możliwość zebrania doświadczenia przez młodych adeptów nauki.
Autorzy aplikacji liczą na jej wdrożenie w środowiskach akademickich. Jak twierdzą, możliwe jest też doskonalenie opracowanego rozwiązania, m.in. poprzez dołączenie do projektu organizacji pozarządowych oraz potencjalnych pracodawców. Korzyść byłaby obustronna: absolwentom łatwiej będzie zdobyć niezbędne doświadczenie w poszukiwaniu i pozyskaniu pierwszej pracy, a firmom otrzymywać informacje o potencjalnych pracownikach – specjalistach w określonej dziedzinie wiedzy.
Informacja prasowa WAT