Reklama

Zobacz także: CYBER TV

Czy jesteśmy anonimowi w sieci? Czy obrażanie kogoś w internecie jest bezkarne?

Hejt w internecie. Gdzie jest granica? | Pułapki sieci [WIDEO]

„Pokazaliśmy, że ktoś komu wydaje się, że jest anonimowy w sieci, wcale anonimowy nie jest. Anonimowy nie znaczy bezkarny (…)” – komentuje Jakub Wiech, redaktor naczelny Energetyka24.com w programie „Pułapki sieci”, które tym razem dotyczyły hejtu w sieci.

Reklama

W „Pułapkach sieci" - naszym cyklu w serwisie YouTube - dotknęliśmy tematu hejtu i poczucia bezkarności w internecie. Naszymi gośćmi była Zofia Goetz, adwokatka z Kancelarii KNS MCB Adwokaci i Radcowie Prawni oraz Jakub Wiech, redaktor naczelny portalu Energetyka24.com.

Reklama

Jakub Wiech tłumaczył, dlaczego zdecydował się walczyć z kontami, które kierują wobec niego groźby w mediach społecznościowych. „Uznałem, że jeżeli nie zrobię kroku w stronę formalizacji pewnych konsekwencji, to de facto w milczący sposób dam przyzwolenie na akty agresji w przestrzeni publicznej, a tego nie chce robić" – mówił, apelując aby osoby doświadczające hejtu w internecie „nie bały się walczyć z hejtem za pomocą środków dostępnych prawnie".

Kto hejtuje?

Ciekawym wątkiem poruszonym w dyskusji byli atakujący. Kim są? „Co ciekawe, to często mężczyźni w średnim wieku z uporządkowanym, dobrym życiem, z rodzinami. Pracują często dla dużych korporacji, dla firm które mają swoje wewnętrzne kodeksy dobrych praktyk, etyki. To  ludzie którzy modelowo nie pasują do potocznego obrazu hejtera" – powiedział Jakub Wiech.

Reklama

Podczas wywiadu rozmówcy próbowali zdefiniować poszczególne pojęcia. Czym jest wezwanie przedsądowe i czym różni się od pozwu? Co to jest groźba karalna? Jak polskie prawo definiuje „hejt"?

Na te i inne pytania poznamy odpowiedź w najnowszym odcinku „Pułapek sieci" na kanale YouTube serwisu CyberDefence24.pl. Zapraszamy do oglądania.

YouTube cover video

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Komentarze

    Reklama