Polityka i prawo
TikTok wyprzedzi Instagrama. Rośnie konkurencja dla Snapchata
TikTok większym konkurentem dla Snapachata niż Instagram? Z szacunków analityków wynika, że dziennie z chińskiego serwisu do publikowania krótkich materiałów wideo korzysta ok. 400 mln aktywnych użytkowników.
TikTok jest własnością chińskiego ByteDance, który uznawany jest za jeden z najbardziej wartościowych start-upów na świecie. W Chinach serwis znany jest pod nazwą Douyin.
"Uwielbiam TikToka. (...) Jestem jego fanem" - mówił w niedzielę Spiegel podczas dorocznej konferencji Digital Life Design Conference w Monachium. Z danych App Annie wynika, że pod względem liczby miesięcznych, aktywnych użytkowników TikTok plasuje się zaraz za Instagramem.
W związku z tym szef Snapa widzi możliwość, że chiński serwis wyprzedzi należący do Facebooka Instagram. Ten w 2018 roku przekroczył 1 mld aktywnych, miesięcznych użytkowników.
Agencja Bloomberga zwraca uwagę, że popularność TikToka rosła dzięki Instagramowi. Chińczycy inwestowali duże sumy w reklamy na takich platformach jak Facebook i Instagram, stopniowo przejmując ich użytkowników.