Reklama

Technologie

Na polskiej kolei kwestia łączności pozostaje jedną z najistotniejszych. Trwają prace nad GSM-R, jednak PKP PLK patrzy w przyszłość i zajmuje się również tematem FRMCS.

Nowoczesna łączność na kolei. PKP PLK o postępach prac

Na polskiej kolei kwestia łączności pozostaje jedną z najistotniejszych. Trwają prace nad GSM-R, jednak PKP PLK patrzy w przyszłość i zajmuje się również tematem FRMCS. Jakie poczyniono postępy?

O systemach łączności na polskiej kolei mówi się od dekad. Już w latach 70. wskazywano na potrzebę wprowadzenia metody komunikacji między dyżurnymi ruchu a maszynistami, gdy pociąg znajduje się na szlaku. Katalizatorem zmian były katastrofy kolejowe między 1977 a 1981 rokiem, które doprowadziły również do wprowadzenia Radio-Stopu.

W sierpniu ubiegłego roku było głośno o fali nadużyć, jaka dotknęła sygnał zapobiegający tragediom na kolei. Powróciła wówczas dyskusja na temat tego, w jaki sposób należy zastąpić wciąż stosowaną łączność analogową.

Reklama

Polski FRMCS. Jak postępują prace?

Narodowy zarządca infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe, prowadzi obecnie prace nie tylko nad wdrożeniem GSM-R na swojej sieci kolejowej. Działania dotyczą jednak również nowszych technologii.

Piotr Kubicki, Członek Zarządu i Dyrektor ds. Transformacji Cyfrowej w PKP PLK w rozmowie z CyberDefence24 powiedział, co do tej pory poczyniono w zakresie FRMCS, czyli Kolejowego Systemu Komunikacji Mobilnej.

Materiał jest dostępny na naszym kanale YouTube lub po kliknięciu w zdjęcie okładkowe.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama
Reklama

Komentarze

    Reklama