Technologie
Niższa cena subskrypcji Netflixa. Co z Polską?
Netflix decyduje się na obniżenie cen subskrypcji w ponad 100 krajach. Powody takiej decyzji są co najmniej dwa.
Do obniżenia cen subskrypcji popularnego serwisu streamingowego doszło w krajach europejskich, takich jak Chorwacja, Bułgaria, Słowenia, ale także m.in. w Egipcie, Ekwadorze czy Wietnamie. Zapowiadane obniżki mogą balansować miedzy 20 proc., a nawet 60 proc. Według analizy firmy Ampere spadek cen dotyczy 4 proc. abonentów Netflixa, czyli 10 milionów osób.
Jak wskazuje TechCrunch , to kolejny raz, gdy Netflix obniża swoje usługi. W 2021 roku władze platformy streamingowej zdecydowały o obniżeniu cen abonamentu w Indiach.
Czytaj też
Rośnie konkurencja
Dlaczego Netflix decyduje się na taki ruch? Powody są co najmniej dwa. Pierwszy z nich dotyczy rosnących wpływów konkurencji innych platform, takich jak np. HBO MAX czy Disney Plus. Drugim, bardziej ostatnio nagłośnionym, jest polityka Netflixa, dotycząca walki z udostępnianiem haseł innym użytkownikom i dzieleniem w ten sposób kosztów jednej subskrypcji. Wspomniana polityka na tyle mocno nie przypadła do gustu subskrybentom, że firma zdecydowała się na ocieplenie swojego wizerunku.
Obniżka cen subskrypcji niestety nie dotyczy Polski. W kontekście naszego kraju i obecności Netflixa w Polsce warto dodać, że nowym managerem PR na Europę Środkowo-Wschodnią został Adam Malczak, rzecznik Google Polska w latach 2015-2022.
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].