Reklama

Technologie

Niższa cena subskrypcji Netflixa. Co z Polską?

Fot. Pixabay
Fot. Pixabay

Netflix decyduje się na obniżenie cen subskrypcji w ponad 100 krajach. Powody takiej decyzji są co najmniej dwa.

Reklama

Do obniżenia cen subskrypcji popularnego serwisu streamingowego doszło w krajach europejskich, takich jak Chorwacja, Bułgaria, Słowenia, ale także m.in. w Egipcie, Ekwadorze czy Wietnamie. Zapowiadane obniżki mogą balansować miedzy 20 proc., a nawet 60 proc. Według analizy firmy Ampere spadek cen dotyczy 4 proc. abonentów Netflixa, czyli 10 milionów osób.

Reklama

Jak wskazuje TechCrunch , to kolejny raz, gdy Netflix obniża swoje usługi. W 2021 roku władze platformy streamingowej zdecydowały o obniżeniu cen abonamentu w Indiach.  

    Rośnie konkurencja

    Dlaczego Netflix decyduje się na taki ruch? Powody są co najmniej dwa. Pierwszy z nich dotyczy rosnących wpływów konkurencji innych platform, takich jak np. HBO MAX czy Disney Plus. Drugim, bardziej ostatnio nagłośnionym, jest polityka Netflixa, dotycząca walki z udostępnianiem haseł innym użytkownikom i dzieleniem w ten sposób kosztów jednej subskrypcji. Wspomniana polityka na tyle mocno nie przypadła do gustu subskrybentom, że firma zdecydowała się na ocieplenie swojego wizerunku.

    Reklama

    Obniżka cen subskrypcji niestety nie dotyczy Polski. W kontekście naszego kraju i obecności Netflixa w Polsce warto dodać, że nowym managerem PR na Europę Środkowo-Wschodnią został Adam Malczak, rzecznik Google Polska w latach 2015-2022.

    Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

    Reklama
    Reklama

    Sztuczna inteligencja w Twoim banku. Gdzie ją spotkasz?

    Materiał sponsorowany

    Komentarze

      Reklama