Chińska firma ByteDance – właściciel platformy społecznościowej TikTok, rozważa projektowanie i produkcję czipów na własne potrzeby, bo – jak twierdzi spółka – nie może obecnie znaleźć podwykonawców i dostawców zdolnych zaspokoić jej potrzeby.
Firma ByteDance zapowiedziała, że rozważa projektowanie i produkcję czipów na własne potrzeby, bo obecnie nie jest w stanie znaleźć podwykonawców i dostawców podzespołów, które by je były w stanie zaspokoić.
Czego ByteDance wymaga od czipów?
Jak pisze serwis internetowy telewizji CNBC , czipy projektowane przez ByteDance mają być dostosowane do licznych potrzeb tej firmy, wynikających z jej zróżnicowanej działalności biznesowej, która ma związek z przetwarzaniem dużych ilości danych w aplikacjach informacyjnych i rozrywkowych, jak i procesami obsługi platform wideo.
CNBC powołuje się przy tym na słowa rzecznika ByteDance, jednocześnie podkreślając, że deklaracje spółki wskazują na dwa kierunki rozwoju branży czipowej w Chinach – jej coraz większą specjalizację (w ramach której mamy do czynienia z czipami projektowanymi ścisle pod określone potrzeby zamawiających je firm), jak i rosnącą dążność Pekinu do osiągnięcia samowystarczalności w zakresie zapewniania rodzimym spółkom niezbędnych podzespołów.
ByteDance to nie tylko TikTok
Firma ByteDance według CNBC niedawno zaczęła odnosić sukcesy również w branży gier. To kolejny sektor biznesu, który tłumaczy możliwe decyzje spółki o wejściu w projektowanie i produkcję własnych czipów.
Czytaj też
Czipy, które ma produkować właściciel TikToka, będą jedynie na użytek wewnętrzny, a według słów przedstawicieli spółki, ich zakup przez inne firmy nie będzie możliwy.
O tym, że plany ByteDance są całkiem realne, mówią nie tylko rzecznicy firmy, ale i liczne oferty pracy związane z branżą podzespołów, które widoczne są na stronie chińskiego startupu.
Chiny stawiają na własne podzespoły
Własne czipy to nie tylko pomysł ByteDance – w ostatnich latach po produkcję czipów w oparciu o własne zasoby sięgnęły inne chińskie firmy, takie jak np. gigant wyszukiwania – Baidu czy król chińskiego e-commerce – Alibaba.
Czytaj też
CNBC zauważa, że obie firmy nie mają wcześniejszego doświadczenia w produkcji podzespołów elektronicznych, jednak każda z nich potrzebuje czipów ściśle dostosowanych do ich potrzeb, a własna produkcja jest bardziej opłacalna, niż kupowanie podzespołów od innych firm.
Czipy kolejnym polem wojny handlowej USA-Chiny
CNBC podkreśla, że podzespoły to kolejne pole walki pomiędzy USA a Chinami, które od wielu lat uwikłane są w handlową zimną wojnę.
Do produkcji czipów chińskie firmy wciąż potrzebują kupować podzespoły. Choć Chiny od lat inwestują we własny sektor czipowy, przez brak dostępu do amerykańskich technologii i liczne sankcje, wciąż nie mogą dogonić technologicznie swoich rywali ze Stanów Zjednoczonych czy innych krajów Azji.
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].