Reklama

Ochrona behawioralna w Banku Pekao S.A. – nowy wymiar bezpieczeństwa w bankowości elektronicznej

bank pekao ochrona behawioralna
Bank Pekao S.A. uruchamia innowacyjne rozwiązanie zabezpieczające klientów przed oszustwami.
Autor. Bank Pekao S.A.

Od września Bank Pekao S.A., we współpracy z Biurem Informacji Kredytowej S.A., uruchamia innowacyjne rozwiązanie zabezpieczające klientów przed oszustwami. Ochrona behawioralna, będąca dużym wzmocnieniem systemów przeciwdziałania fraudom, pozwoli na bardziej skuteczne rozpoznanie nieuprawnionego dostępu do bankowości elektronicznej poprzez analizę unikalnych wzorców zachowania użytkownika. Nowa usługa będzie dostępna bezpłatnie dla wszystkich klientów, a zgodę na jej aktywację można udzielać od 1 lipca br.

Materiał sponsorowany

W dobie dynamicznego rozwoju technologii i jednoczesnego wzrostu liczby zaawansowanych cyberoszustw, tradycyjne metody uwierzytelnienia przestają być wystarczające

Loginy, hasła, kody SMS czy autoryzacja mobilna, mogą nie być dostatecznym zabezpieczeniem dostępu do bankowości elektronicznej i realizacji operacji - szczególnie w sytuacjach phishingu, różnego typu manipulacji socjotechnicznej czy nawet przejęcia dostępu do urządzenia klienta. 

Czytaj też

Reklama

Bank Pekao wprowadza nową usługę

W odpowiedzi na te zagrożenia Bank Pekao uruchamia nową usługę ochrony behawioralnej, która ma na celu zwiększenie skuteczności wykrywania nieuprawnionych dostępów.

Skala i złożoność oszustw cyfrowych rosną, a przestępcy wykorzystują coraz bardziej zaawansowane metody manipulacji, stąd obowiązkiem banku jest budowanie kultury bezpieczeństwa wśród klientów oraz wdrażanie nowoczesnych i skutecznych narzędzi ochrony. Ochrona behawioralna to krok w rozwijaniu wielowarstwowego systemu zabezpieczeń, dzięki któremu możemy uchronić naszych klientów przed potencjalnym oszustwem. Warto dodać, że nie jest to jedyne rozwiązanie wspomagające bezpieczeństwo środków – już wcześniej wprowadziliśmy m.in. logowanie dwuskładnikowe za pomocą aplikacji PeoPay lub klucza sprzętowego czy możliwość weryfikacji tożsamości pracownika w trakcie rozmowy telefonicznej. Nie zapominamy też o roli edukacji, dlatego stale prowadzimy działania podnoszące świadomość na temat rosnących cyberzagrożeń.
Paweł Krakowiak, dyrektor Departamentu Przeciwdziałania Fraudom w Banku Pekao S.A.

Czytaj też

Reklama

Ochrona behawioralna – na czym polega?

Technologia ochrony behawioralnej opiera się na analizie niepowtarzalnych cech zachowania użytkownikapodczas korzystania z bankowości elektronicznej – zarówno w serwisie internetowym Pekao24, jak i w aplikacji mobilnej PeoPay. 

Gromadzi i przetwarza tzw. dane behawioralne, czyli informacje o tym, w jaki sposób użytkownik: korzysta z klawiatury, porusza kursorem lub palcem po ekranie, przewija strony czy trzyma urządzenie mobilne. 

Z tych danych tworzony jest indywidualny, dynamiczny wzorzec behawioralny klienta. Jeśli system bezpieczeństwa banku, wykorzystujący m.in. te dane, wykryje znaczące odchylenie od wzorca, może zablokować realizację zleconej operacji i skierować ją do dodatkowej autoryzacji. 

Rozwiązanie nie wymaga żadnych dodatkowych czynności po jego aktywacji – usługa działa w tle, nie śledzi treści ani nie rejestruje danych osobowych.

Czytaj też

Reklama

Lepsza ochrona już od września

Od 1 lipca klienci Banku Pekao mogą aktywować usługę ochrony behawioralnej, wyrażając stosowne zgody na przetwarzanie danych, wykorzystując do tego aplikację PeoPay, serwis internetowy Pekao24, kontaktując się telefonicznie przez infolinię bądź udając się do dowolnego oddziału. Gdy formalności te zostaną dopełnione, rozwiązanie zacznie działać automatycznie od września.

Usługa jest wdrażana we współpracy z Biurem Informacji Kredytowej S.A., które posiada zaawansowaną infrastrukturę analityczną m.in. w zakresie oceny ryzyka fraudowego pod względem uwierzytelnienia klienta w sieci. 

Zintegrowanie rozwiązań behawioralnych z platformą bankowości elektronicznej Banku Pekao pozwala na zwiększenie efektywności i skuteczności detekcji nieautoryzowanych przez klienta działań w czasie rzeczywistym, przy jednoczesnym zapewnieniu zgodności z regulacjami nadzorczymi i ochroną prywatności.

Więcej informacji o nowej usłudze ochrony behawioralnej można znaleźć na stronie: Ochrona behawioralna - Bank Pekao S.A.

Czytaj też

Reklama
CyberDefence24.pl - Digital EU Ambassador

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

WYCIEKI DANYCH z firm. JAK ZAPOBIEGAĆ wynoszeniu danych przez pracowników?

Materiał sponsorowany

Komentarze

    Reklama