Reklama
dzieci internet ochrona

Dzieci w pułapce Internetu. Jak możemy je chronić?

Już kilkulatkowie wkraczają w świat Internetu, gdzie spotykają się z wieloma zagrożeniami. Poza np. dostępem do nieodpowiednich treści czy hejtu, dzieci narażone są na silne uzależnienie, które w sposób znaczący oddziałuje na ich rozwój. W jaki sposób możemy je chronić? 

Materiał sponsorowany

Dzieci w coraz młodszym wieku wkraczają do cyfrowego świata. Już kilkulatkowie potrafią sprawnie obsługiwać smartfona i posiadają dostęp do Internetu oraz wielu aplikacji. Wirtualna rzeczywistość staje się dla nich środowiskiem życia, co często naraża nasze pociechy na realne ryzyko i zagrożenia. 

To nie tylko hejt, dostęp do patostreamiów czy innego typu nieodpowiednich treści. Katalog jest znacznie szerszy, włącznie z trudnym do wyleczenia uzależnieniem. Bezpieczeństwo dzieci w sieci zależy w dużej mierze od dorosłych, jednak wielu wciąż brakuje świadomości i wiedzy, jak odpowiedzialnie wprowadzać pociechy do świata cyfrowego. 

Czytaj też

Zadbajmy o nasze pociechy

Od tego niezwykle ważnego tematu zaczynamy drugi sezon cyklu „Cyberbezpiecznie jak w banku”, realizowanego wspólnie z Bankiem Pekao S.A. W najnowszym odcinku rozmawiamy z Martą Puciłowską-Schielmann, wiceprezeską Fundacji  Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa

  • Kiedy dziecko powinno mieć pierwszy kontakt z Internetem? 
  • Na jakie zagrożenia narażone są nasze pociechy?
  • W jaki sposób uczyć najmłodszych cyberbezpieczeństwa?
  • Co powinna robić szkoła w tym zakresie?

Odpowiedzi na te i inne palące pytania znajdziecie w materiale dostępnym na naszym kanale YouTube oraz po kliknięciu w okładkę artykułu.

Czytaj też

CyberDefence24.pl - Digital EU Ambassador

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Cyfrowy Senior. Jak walczy się z oszustami?

Komentarze

    Reklama