Reklama

Polityka i prawo

Stop Hate for Profit. Czy Facebooka czekają kłopoty?

Fot. Pxfuel.com/Domena publiczna
Fot. Pxfuel.com/Domena publiczna

Verizon Communications Inc zapowiedział, że wstrzymuje wykupowanie reklam na Facebooku. W ramach kampanii „Stop Hate for Profit”, zapoczątkowanej przez amerykańskie organizacje praw człowieka, giganci  nawoływani są do bojkotu platform Marka Zuckerberga.

Czy koncern Marka Zuckerberga czekają problemy? Verizon Communications Inc zapowiedział wczoraj, że wstrzymuje publikowanie reklam na Facebooku i dołącza do kampanii bojkotującej platformę z uwagi na zbyt liberalne podejście do powstrzymywania mowy nienawiści  - przekazał Reuters.

Kampania “Stop Hate for Profit” zapoczątkowana została przez amerykańskie organizacje praw człowieka. W jej ramach giganci nawoływani są do bojkotu koncernu Marka Zuckerberga i niewykupywanie reklam aż do momentu, w którym Facebook nie wypracuje skutecznych mechanizmów walki z mową nienawiści na swoich platformach.

„Wstrzymujemy nasze reklamy, dopóki Facebook nie stworzy akceptowalnego rozwiązania, które zapewni nam komfort” – stwierdził przedstawiciel Verizon Communications cytowany przez Reuters.

Wcześniej reklamowy bojkot platformy zapowiedział producent lodów Ben & Jerry's oraz marki odzieży outdoor Patagonia oraz The North Face.

„Prześlijmy potężny komunikat na Facebooku: Twoje zyski nigdy nie będą warte promowania nienawiści, bigoterii, rasizmu, antysemityzmu i przemocy” – czytamy na stronie organizatorów bojkotu. Twórcy kampanii “Stop Hate for Profit” zarzucają koncernowi Marka Zuckerberga udział w podżeganiu do przemocy wobec protestujących walczących o sprawiedliwość rasową w USA czy popieranie źródeł informacji popierających białych nacjonalistów.

Reklama
Reklama

Komentarze