Reklama

Polityka i prawo

Twitter z nową polityką. Podmioty kontrolowane przez państwo wykluczone z platformy?

Fot. edar/Pixabay
Fot. edar/Pixabay

W oświadczeniu opublikowanym przez Twittera władze firmy podkreślają, że misją platformy jest „służenie publicznej komunikacji”. Dotyczy to każdej części portalu, w tym produktów reklamowych oraz promocyjnych.

W oświadczeniu Twitter poinformował o przeprowadzeniu aktualizacji zasad reklamowych dotyczących mediów państwowych. Władze firmy podkreślają, że w przyszłości nie będą akceptować reklam od kontrolowanych przez państwo podmiotów. Wszelkie konta, których dotyczy problem, będą mogły nadal korzystać z Twittera w celu prowadzenia powszechnej komunikacji, ale nie w zakresie produktów reklamowych. „Jest to podejście globalne i będzie egzekwowane w całej naszej działalności” – stwierdzono w oświadczeniu.

Uzasadniając swoją decyzję władze giganta mediów społecznościowych tłumaczą, że chcą chronić „otwartą rozmowę”. Uważają, że istnieje różnica między prowadzeniem konwersacji z wybranymi kontami, a treściami, które są publikowane przez reklamodawców korzystających z platformy.

„Niniejsza polityka nie będzie miała zastosowania do podmiotów finansowanych przez podatników, w tym niezależnych nadawców publicznych” – wyjaśniają władze Twittera w oświadczeniu. Nowe zasady będą miały zastosowanie w odniesieniu do podmiotów medialnych, które są kontrolowane przez państwo (np. finansowane).

Zgodnie z oświadczeniem władze firmy w najbliższych dniach będą powiadamiać wszystkie podmioty, których nowa polityka dotyczy bezpośrednio. Uzyskają one możliwość wycofania się z produktów reklamowych w czasie nie dłuższym niż 30 dni. Po tym okresie zasady będą surowo egzekwowane.

 

Reklama

Komentarze

    Reklama