Reklama

Polityka i prawo

Spotkanie na szczycie w Chinach. Zakaz wjazdu dla Tesli

Autor. Smnt/Wikimedia Commons/CC 4.0 / The Presidential Press and Information Office/Wikimedia Commons/CC4.0 / Modyfikacje: CyberDefence24.pl

Samochody Tesli nie wjadą do Beidaihe we wschodnich Chinach ze względu na „sprawy narodowe”. W regionie odbędzie się spotkanie przywódców Komunistycznej Partii.

Reklama

Zakaz ma obowiązywać co najmniej dwa miesiące – informuje agencja Reutera, powołując się na funkcjonariusza lokalnej policji. W czasie posiedzenia liderzy partii za zamkniętymi drzwiami omawiają zmiany personalne i koncepcje polityczne. 

Reklama

Decyzja władz Beidaihe ma miejsce po tym, jak na początku czerwca pojazdy Tesli nie były wpuszczane do miasta Chengdu, co było związane z wizytą w aglomeracji prezydenta Xi Jinpinga. 

Czytaj też

Zakaz wjazdu do baz wojskowych

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku chińskie siły zbrojne zakazały wjazdu samochodom Tesli na obszary wojskowe. Jak informowaliśmy, decyzję tłumaczono względami bezpieczeństwa. Odnosiło się to do działania kamer wbudowanych w pojazdy i ryzyko szpiegostwa. 

Reklama

Szef koncernu Elon Musk zaprzeczał tego typu doniesieniom, wskazując, że samochody nie gromadzą tego typu danych ani w Chinach, ani nigdzie na świecie. Oświadczył wtedy, że gdyby jego auta służyły do celów szpiegowskich, zamknąłby firmę. 

Czytaj też

Coraz więcej technologii

Rozwój technologii sprawia, że współczesne samochody są coraz bardziej zaawansowane. Są wyposażane w różnego rodzaju radary, czujniki, kamery, które rejestrują to, co dzieje się wokół pojazdu i w środku. To sprawia, że wyzwaniem staje się kontrola nad danymi pozyskiwanymi w ten sposób. Nie bez znaczenia jest również kwestia ich przechowywania. 

W przypadku Tesli mamy do czynienia z kilkoma kamerami zewnętrznymi, które mają wspierać kierowcę podczas manewrów, np. parkowania. Są także podstawą dla działania autopilota. 

Warto mieć na uwadze, że Chiny są jednym z największych rynków, a także zakładów produkcyjnych Tesli. To tam powstają Model 3 i Model Y. Z fabryki w Szanghaju wyjechało ok. połowy z 936 tys. samochodów koncernów w ubiegłym roku – informuje agencja Reutera.

Czytaj też

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama
Reklama

Komentarze