Polityka i prawo
Polacy postawili na wygodę. Rekordowy wzrost zainteresowania GOV.pl
W ubiegłym roku liczba użytkowników GOV.pl wzrosła ponad czterokrotnie – informuje KPRM. Dużym zainteresowaniem cieszył się również profil zaufany.
Z danych przekazanych przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów wynika, że w marcu GOV.pl odwiedziło niemal 26 milionów unikalnych użytkowników. W kwietniu – prawie 20 milionów, a w październiku – 19 milionów. Jak wskazuje dalej KPRM, przez cały rok 2019 z rządowego serwisu skorzystało niemal 27 milionów osób, co pokazuje gigantyczny wzrost zainteresowania usługami online. Bez wątpienia znaczny wpływ miała pandemia koronawirusa, która skłoniła użytkowników do przeniesienia swoich aktywności do sieci – również w obszarze spraw administracyjnych.
W sumie, jak pokazują dane opublikowane przez KPRM, przez 12 miesięcy 2020 roku użytkownicy portalu wygenerowali niemal 295 milionów sesji i ponad 1,4 miliarda odsłon. Sesja to wizyta na stronie internetowej, a odsłona to każde pojedyncze kliknięcie w opublikowany tam artykuł.
„Portal powstał po to, by obywatele mieli łatwiejszy dostęp do informacji o tym, co dzieje się w poszczególnych instytucjach. Wystarczy znać jeden adres – GOV.pl – by znaleźć wszystko, czego potrzebujemy” – stwierdził minister Marek Zagórski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Na początku stycznia KPRM informował również o sukcesie profilu zaufanego, który w 2020 r. zakładało średnio każdego dnia ponad 11 tysięcy Polaków, a do urzędów dziennie trafiało niemal cztery tysiące elektronicznych pism ogólnych. Kancelaria podkreślała, że był to rekordowy rok w obszarze cyfrowym - od 1 stycznia do 31 grudnia 2020 r. 4 174 206 Polaków założyło profil zaufany. „To niemal połowa (47%) wszystkich aktywnych obecnie profili zaufanych (8 816 654). To także o ponad dwa miliony więcej niż w 2019 roku i niemal trzy miliony więcej niż w 2018 roku” – wskazywano wtedy.