Polityka i prawo

Ułatwienia dla klientów internetowych Poczty Polskiej

Fot. Rakoon/Wikimedia Commons/CC0
Fot. Rakoon/Wikimedia Commons/CC0

Poczta Polska zwiększy liczbę placówek z dedykowanymi okienkami dla klientów cyfrowych, którzy korzystają z usług paczkowych. W ten sposób obsługa przesyłek nadanych poprzez system Elektronicznego Nadawcy lub platformę Envelo będzie szybsza już w 550 placówkach w całej Polsce. Specjalnie oznaczone stanowiska pozwolą również sprawniej odebrać paczki nadane za pomocą opcji Odbiór w Punkcie.

Poczta stawia na ułatwienia dla klientów internetowych. To dlatego po miesiącu od wprowadzenia nowego rozwiązania od 2 listopada Poczta rozszerza listę placówek z okienkami typu „fast track”. Rozwiązanie zostało wprowadzone m.in. w największych miastach Polski. Oprócz dodatkowych punktów w Warszawie, Wrocławiu, Bydgoszczy czy Szczecinie klienci będą mogli również korzystać ze specjalnych okienek w kolejnych miejscowościach m.in.: Grajewie, Chełmnie, Chojnicach, Pińczowie czy Świdniku. Dedykowane okienko oznaczono specjalną naklejką tak, by szybko można je było zidentyfikować w urzędzie, które mają ich największą liczbę - stwierdzono w komunikacie Poczty Polskiej. Szczegółowa lista placówek znajduje się na stronie Poczty.

„Wprowadzamy kolejne ułatwienia dla naszych klientów, którzy cenią sobie wygodę i czas. Dotyczy to zwłaszcza osób zamawiających przez internet. Z myślą o ich wygodzie, wprowadziliśmy dedykowane okienka, bo wizyta na poczcie powinna być przyjemnością. Udowadniamy, że w naszych placówkach można załatwić sprawy szybko i nowocześnie. Jest to szczególnie ważne w obecnym okresie. Przed świętami Bożego Narodzenia istotna jest możliwość sprawnego nadania i odbioru paczki z prezentami. Rozwój eCommerce ma strategiczne znaczenie dla Poczty Polskiej, dlatego rozszerzamy listę placówek ze specjalną obsługą” mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej. 

Z nowej oferty Poczty Polskiej będą mogli skorzystać klienci indywidualni, odbierający przesyłki w ramach usługi Odbiór w Punkcie, osoby wysyłające paczki, dzięki platformie cyfrowej Envelo lub korzystające z systemu Elektroniczny Nadawca bądź korzystający z aplikacji Nadaj przesyłkę. Nowe rozwiązanie umożliwia także wygodne nadawanie przesyłek bez potrzeby wydrukowania – we własnym zakresie – nalepki adresowej. W takiej sytuacji klient poda jedynie numer przesyłki zarejestrowanej w Elektronicznym Nadawcy lub aplikacji „Nadaj przesyłkę”, a pracownik Poczty wydrukuje dla niego nalepkę adresową. Z nowej oferty będą mogli skorzystać również ci, którzy chcą dokonać zwrotu nietrafionego zakupu. To szczególnie korzystne rozwiązanie dla osób, które nie mają drukarki - wskazuje Poczta Polska. 

Firma spodziewa się w tegorocznym okresie przedświątecznym kolejnych rekordów obsłużonych paczek. W ubiegłym roku w okresie listopada i grudnia liczba paczek obsługiwanych stale rosła, a w rekordowym tygodniu grudnia klienci Poczty nadali o ponad 75% więcej przesyłek, niż średnio tygodniowo w innych okresach roku. W tym sezonie może być podobnie, a w grudniu pocztowcy spodziewają się dni, w których liczba paczek może przekroczyć nawet milion!  

Poczta Polska jako jeden z liderów na rynku KEP wprowadza szereg usług i rozwiązań, które gwarantują sprawną i wygodną obsługę przesyłek. Usprawnienie obsługi paczek nadawanych w formie elektronicznej to kolejne korzystne rozwiązanie dla osób, które cenią sobie wygodę, korzystając z e-zakupów.  

Usługi kurierskie, ekspresowe i paczkowe obsługujące sprzedaż internetową stanowią trzon tworzonej właśnie nowej strategii Poczty Polskiej. Szacuje się, że w tym roku polski eCommerce osiągnie wartość w 100–120 mld zł - czytamy w komunikacie.

Informacja prasowa Poczty Polskiej

Komentarze

    Czytaj także