Polityka i prawo
Messenger również do kontaktu biznesowego. Facebook uruchami nową funkcjonalność
Facebook udostępni przedsiębiorcom nową skrzynkę biznesową w komunikatorze Messenger, dzięki czemu będą oni mogli oni kontaktować się z klientami za pośrednictwem tej samej aplikacji, przez którą rozmawiają z rodziną czy przyjaciółmi.
Aktualizacja umożliwi przedsiębiorcom zarządzanie komunikacją, zarówno zawodową, jak i prywatną, za pośrednictwem jednej aplikacji. I tak, w ramach nowej funkcjonalności, właściciele firm będą mogli odpowiadać na wiadomości klientów za pośrednictwem swojego Messengera, z tego samego konta, z którego kontaktują się z rodziną i przyjaciółmi.
Dotychczas, żeby komunikować się z konsumentami, przedsiębiorcy mogli korzystać z aplikacji Menedżera Stron na Facebooku, co jednak oznaczało konieczność przenoszenia się z jednego konta na drugie i było dla wielu frustrujące. Dodatkowo badanie przeprowadzone przez Facebooka ujawniły, że ponad 90 proc. administratorów witryn firmowych korzysta z Messengera prywatnie. Serwis postanowił więc połączyć dwie funkcjonalności.
Nowa usługa udostępniona została akurat w czasie, kiedy coraz więcej klientów składa zamówienia lub kontaktuje się z firmami online. Facebook zaznacza jednak, że skrzynka nie zastąpi aplikacji Menedżer Stron i przedsiębiorcy nadal mogą z niej korzystać, żeby zarządzać np. wpisami na profilu firmy, tworzyć reklamy i odpowiadać na pytania klientów. Funkcja zostanie automatycznie udostępniona użytkownikom pod warunkiem, że ich konto prywatne na Facebooku jest powiązane ze stroną firmy. Usługa jest już dostępna dla użytkowników korzystających z urządzeń z systemem operacyjnym iOS, w ciągu najbliższych tygodni udostępniona zostanie także na Androida.