Reklama

Polityka i prawo

Google zapowiada wzmocnienie bezpieczeństwa eurowyborów

Fot. Dudley Carr/flickr
Fot. Dudley Carr/flickr

Google planuje wzmocnić bezpieczeństwo eurowyborów. Firma chce stworzyć bazę reklam o tematyce politycznej, które mają zagwarantować użytkownikom większą przejrzystość w sieci przed majowym głosowaniem. 

Jak zapowiedziała w czwartek podczas prezentacji na czwartej edycji odbywającej się w Gdańsku konferencji Personal Democracy Forum szefowa polityki publicznej Google'a na region Europy Środkowo-Wschodniej Marta Poślad, reklamy polityczne będą mogły być zamieszczane na platformie koncernu jedynie przez zweryfikowane podmioty. Użytkownicy produktów firmy będą mogli dowiedzieć się, przez kogo sponsorowane są reklamy zawierające przekaz polityczny.

Przed wyborami do Parlamentu Europejskiego Google udostępni również publiczną bazę wszystkich reklam o tematyce wyborczej, a także specjalny raport dot. przejrzystości działań z zakresu marketingu politycznego na platformie firmy. Znajdą się tam m.in. dane o wydatkach poniesionych na reklamę przez poszczególne podmioty, a także o tym, w jaki sposób targetowano odbiorców reklam.

Poślad podkreśliła, że działania na rzecz przejrzystości są jednym z najważniejszych obecnie dla firmy obszarów, jeśli chodzi o wsparcie bezpieczeństwa wyborów do PE. Jak wyjaśniła, umożliwia ona wyborcom lepsze zrozumienie przekazu marketingowego o charakterze politycznym, który jest do nich kierowany, a także ochronę przed niezweryfikowanymi informacjami. Według przedstawicielki Google'a koncern zamierza przed wyborami współpracować z przedstawicielami komisji wyborczych w zakresie dostępności zweryfikowanych informacji na temat wyborów, a także działać na rzecz szerokiej dystrybucję do wyborców w państwach członkowskich UE.

Poślad poinformowała, że Google będzie także wspierać dziennikarstwo oparte na danych i wykorzystaniu narzędzi cyfrowych, edukację medialną oraz cyfrową, pracuje także nad ulepszaniem własnych produktów. Obejmują one m.in. testy jakości usług wyszukiwania, a także poprawę możliwości informowania firmy o nieprawidłowościach w działaniu jej usług.

SZP/PAP

Reklama

Komentarze

    Reklama