Polityka i prawo
e-Polak potrafi! – rusza kampania Ministerstwa Cyfryzacji i NASK
Spoty telewizyjne, działania w prasie i internecie – to tylko niektóre działania, jakie NASK i Ministerstwo Cyfryzacji zaplanowało w ramach kampanii „e-Polak potrafi!”.
Kampania „e-Polak potrafi!” jest częścią projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne”, który jest realizowany od 2017 r. To kolejny etap działań promujących korzystanie z technologii cyfrowych.
To nie ulega wątpliwości: jesteśmy świadkami cyfrowej rewolucji. Dlatego zachęcamy Polaków, by chcieli i umieli z niej w pełni korzystać. W kampanii będziemy informować, edukować i pomagać w zrozumieniu tajników nowych technologii. Pomogą nam w tym ambasadorzy, influencerzy, psycholodzy i inni eksperci. Wszystko po to, by przekonać nieprzekonanych, że e-Polak potrafi, bo takie właśnie jest hasło tej kampanii
Realizowane w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne” działania dotyczą czterech obszarów: e-usługi, bezpieczeństwo w sieci, jakość życia i programowanie. Kampania „e-Polak potrafi!” to kolejna ich odsłona, w której koncentrujemy się na e-usługach. Od dzisiaj na antenach TVP, TVN i Polsatu emitowane są spoty zachęcające do załatwiania spraw urzędowych przez internet - dodał Minister.
Chcemy przekonać Polaków, że zamiast stać w kolejce w urzędzie, wiele spraw mogą załatwić bez wychodzenia z domu
Razem z nami przekonuje do tego ambasador kampanii w obszarze e-usługi – aktor Michał Czernecki. Sprawy urzędowe przez internet? E-Polak potrafi – obejrzyj spot.
Możliwość załatwiania spraw urzędowych przez Internet to bardzo duże ułatwienie. To komfort nie do przecenienia. (…). W stosunku do tego, co było, to rewolucja – mówi Michał Czerniecki.
e-Rodzic potrafi
Działaniom dotyczącym e-usług będą towarzyszyć materiały informacyjne dotyczące bezpieczeństwa w sieci. W tym przypadku za cel postawiliśmy sobie wzrost świadomości Polaków w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu. Chcemy, aby nie tylko zdawali sobie sprawę z możliwych zagrożeń, ale – w razie konieczności – potrafili sobie z nim radzić. Przede wszystkim skupiamy się na bezpieczeństwie najmłodszych użytkowników internetu. Działania te będą uzupełnieniem prowadzonej przez MC i NASK od sierpnia kampanii „Nie zagub dziecka w sieci”.
I to dlatego wkrótce opublikujemy – tym razem adresowane do rodziców – spoty internetowe, w których wystąpi nasz kolejny ambasador. Kto nim został? Zdradzimy niebawem.
Dzisiaj możemy powiedzieć tylko tyle, że to osoba, która pomagać nam będzie także w promowaniu kolejnego obszaru kampanii – programowania. Realizując kampanię w tym zakresie staramy się udowadniać Polakom, że programowanie jest łatwiejsze i bardziej dostępne, niż wielu mogłoby się wydawać. Przekonujemy rodziców – prowadząc Kluby Młodego Programisty i promując inicjatywę CodeWeek, że to świetny pomysł nie tylko na pozalekcyjne zajęcia dla ich dzieci, ale i dobry pomysł na wspólne spędzanie czasu. Teraz pomoże nam w tym ambasador.
Oswajamy internety
Już dziś Polacy drogą elektroniczną mogą korzystać z wielu usług, które oferuje im nie tylko administracja, ale i biznes. Mimo to wielu wciąż nie zdaje sobie z tego sprawy. To często osoby w średnim wieku i starsze, mieszkające w mniejszych miejscowościach. I to m.in. do nich adresowane są działania z kolejnego obszaru naszej kampanii – jakość życia.
Przekonujemy nie tylko do tego, że korzystanie z Internetu ma wiele zalet – ułatwia życie, a załatwienie wielu spraw czyni prostszym i mniej czasochłonnym, ale i udowadniamy, że to nie takie trudne jak mogłoby się wydawać – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.
Kolejne odsłony kampanii będziemy realizować do końca 2020 r.
Długofalowo
Kampania „e-Polak potrafi!” jest realizowana przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”, dofinansowanego z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020. Projekt jest realizowany od września 2017 r.
Za przygotowanie kreacji kampanii „e-Polak potrafi!” odpowiada, wyłonione w drodze przetargu organizowanego przez NASK PIB, konsorcjum firm .bringMore advertising oraz Media Group Sp. z o.o.
Umowa obejmuje szereg działań realizowanych od lipca 2019 r. do grudnia 2020 r., w tym m.in.:
- przygotowanie strategii oraz koncepcji kreatywnej kampanii,
- przeprowadzenie kampanii reklamowej w internecie, w tym działania z instagramerami i influencerami,
- przeprowadzenie kampanii kontentowej na portalach internetowych, w tym prowadzenie dedykowanego portalu tematycznego epolacy.interia.pl,
- przeprowadzenie kampanii prasowej
Informacja prasowa Ministerstwa Cyfryzacji