Polityka i prawo
Dezinformacja przed wyborami zmartwieniem większości Niemców
82% Niemców jest przekonana o tym, że politycznie motywowane kampanie mogą zmanipulować wybory – wykazują najnowsze badania. Duża część badanych obywateli jest także zwolennikiem regulacji reklamy politycznej w sieci.
Według sondażu przeprowadzonego w Niemczech 82% respondentów obawia się, że polityczne kampanie dezinformacyjne mogą manipulować wyborami. 81% z nich sądzi, że jest w stanie zagrozić demokracji. 79% biorących udział w badaniu osób wskazało również, że dezinformacja polityczna wywołuje u nich nerwowość.
2/3 respondentów odpowiedziało, że odpowiednim sposobem na rozwiązanie problemu jest regulacja reklamy politycznej w sieci. Poparcie dla tego rozwiązania było szczególnie silne pośród osób w wieku 14-24 lata.
Badania przeprowadzone przez Urząd ds. Mediów w Nadrenii Północnej-Westfalii przeprowadzone zostały na próbie 1002 respondentów.
Badania Eurobameter przeprowadzone pośród wszystkich członków Unii Europejskiej na próbie ponad 26 tysięcy odnośnie problemu fake news w przestrzeni publicznej wykazały, że dla 83% respondentów celowo spreparowane informacje stanowią zagrożenie dla demokracji. 37% badanych stwierdziło, że spotyka się z tego typu treściami każdego dnia.