Reklama

Social media

Mozilla udostępniła dodatek do Firefoksa, który pomoże chronić prywatność

FOT. BLOG.MOZILLA.ORG
FOT. BLOG.MOZILLA.ORG

Mozilla udostępniła we wtorek dodatek do przeglądarki Firefox, który pomoże jej użytkownikom, którzy jednocześnie korzystają z Facebooka, chronić prywatność w internecie.

Rozszerzenie do przeglądarki Firefox o nazwie Facebook Container pozwoli użytkownikom Facebooka zablokować możliwość śledzenia przez serwis społecznościowy tego, co robią w internecie na innych stronach. W związku z tym Facebook nie będzie już mógł kierować do nich reklam na podstawie np. profilu powstałego w oparciu o historię przeglądanych stron internetowych bądź wyszukiwanych treści.

Jak zaznacza Mozilla, Facebook Container nie ochroni użytkowników przed wykradzeniem ich danych bądź inną formą nielegalnego pozyskania, tak jak to miało miejsce w przypadku firmy Cambridge Analytica, która niezgodnie z prawem pozyskała dane niemal 50 mln użytkowników Facebooka. Użycie nowego rozszerzenia do Firefoksa nie ochroni też użytkowników Facebooka przed wniknięciem reklamodawców w szczegóły informacji, jakie zamieszczają oni na swoich profilach w tym serwisie społecznościowym.

Po zainstalowaniu w przeglądarce Facebook Container kasuje pliki cookies pochodzące z Facebooka, a następnie wylogowuje użytkownika z serwisu. Gdy ponownie zechce on wejść na Facebooka, strona zostanie uruchomiona w specjalnej karcie z niebieskim obramowaniem, co oznacza działanie rozszerzenia. Po kliknięciu w link odsyłający do treści znajdujących się poza Facebookiem strona otworzy się w nowej karcie, a wszelka aktywność osoby ją przeglądającej pozostanie dla Facebooka niewiadoma.

Platforma społecznościowa Facebooka zezwala reklamodawcom na dostęp do informacji o użytkownikach serwisu Marka Zuckerberga nawet wtedy, gdy przeglądają oni inne strony niż Facebook. Jest to możliwe m.in. za pośrednictwem wtyczek służących do dzielenia się treściami w serwisie, które można napotkać na większości stron internetowych zawierających np. treści informacyjne.

Źródło:PAP
Reklama

Komentarze

    Reklama