Social media
Facebook zmieni nazwę. Koncern wchodzi w erę „metaverse”
Nowa nazwa koncernu Marka Zuckerberga ma zostać ogłoszona w przyszłym tygodniu. Zmiany są efektem skupienia się firmy na rozwoju „wirtualnego wszechświata”, chęci zerwania z łatką wyłącznie platformy społecznościowej oraz próbą poprawy wizerunku po fali krytyki, jaka wylała się na Facebooka w ostatnim czasie.
Temat zmiany nazwy Mark Zuckerberg, szef Facebooka, zamierza poruszyć podczas konferencji „Connect”, która odbędzie się w przyszłym tygodniu – dokładnie 28 października. Nowa ma odzwierciedlać ambicje koncernu, który nie chce być kojarzony wyłącznie ze światem social mediów – wskazuje The Verge, powołując się na źródła bezpośrednio związane ze sprawą.
Dyrektor generalny firmy chce, aby była postrzegana jako podmiot rozwijający „metaverse” (wizja cyfrowego wszechświata). Wspominał już o tym w lipcu br. wskazując, że ludzie przestaną kojarzyć giganta przede wszystkim jako platformę społecznością, lecz zobaczą, że koncern staje się „firmą metaverse”.
Nowa nazwa ma także uwolnić koncern od negatywnych skojarzeń, wynikających z fali krytyki, jaka w ostatnim czasie wylała się na firmę. Mowa tu o m.in. zeznaniach Frances Haugen, byłej menedżerki Facebooka, która złożyła osiem skarg na działania serwisu do amerykańskich organów regulacyjnych. O sprawie szerzej pisaliśmy na łamach naszego portalu.
Jak dowiedział się The Verge, nowa nazwa jest „ściśle strzeżoną tajemnicą” wewnątrz firmy i nie jest znana wszystkim osobom z kierownictwa. Pojawiają się jednak spekulacje, według których będzie ona nawiązywać do „Horizon” (od „Horizon Worlds” – nazwą nieopublikowanej jeszcze wersji VR Facebook-meets-Roblox).
Facebook koncentruje się na rozwijaniu nowoczesnych technologii, co potwierdza m.in. utworzenie w ubiegłym roku specjalnego zespołu odpowiedzialnego za rozwój „metaverse”.
Koncern przedstawił także plany stworzenia w Unii Europejskiej 10 tys. nowych miejsc pracy dla specjalistów posiadających wysokie kwalifikacje w dziedzinie IT, które mają powstać w ciągu najbliższych 5 lat. Jak wskazywaliśmy na łamach naszego portalu, w ten sposób firma chce stworzyć kadry, które zostaną zaangażowane w budowę „wirtualnego wszechświata”. Rekrutacja ma wystartować już niebawem.
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany