Dane klientów największego rosyjskiego banku w sieci

3 sierpnia 2020, 13:40
ALFA_BANK1
Fot. Альфа-Банк/ru.wikipedia.org/CC 4.0

22 czerwca w Darknecie opublikowano wiadomośćcią, w której autor chwalił się, że posiada bazę danych klientów największego rosyjskiego banku. Sprzedający nie poinformował ile rekordów danych posiada, zapewnił jedynie, że jest gotowy do upubliczniania ponad 5 tysięcy linijek tekstów tygodniowo – informuje portal E Hacking News.

Jedna z rosyjskich gazeta opublikowała screenshot, który zawierał 64 linijki tekstu z imionami, miejscem zamieszkania, numerami telefonu oraz informacjami na temat bilansu płatniczego na koncie. 2 klientów, których dane zostały zamieszczone potwierdziło ich autentyczność. Rosyjski Alfa Bank poinformował, że jest świadom wycieku informacji o swoich klientach. 

Autor wiadomości w Darknecie pochwalił się, że posiada też tajne informacje o klientach innych organizacji finansowych. Zaoferował sprzedać bazy danych klientów innego rosyjskiego banku VTN, którzy mieli posiadać na swoich kontach 500 tys. rubli. Żadne źródło nie potwierdziło jednak autentyczności tych danych.

To nie pierwszy wyciek danych z rosyjskiego banku. W 2019 roku państwowy regulator mediów i internetu Roskomnadzor zwrócił się do banku Sbierbank o wyjaśnienie przyczyn wycieku danych jego klientów. Bank potwierdził, że doszło do incydentu, który dotyczył 200 kart kredytowych, tymczasem media pisał o 60 mln.

Bazy danych klientów instytucji finansowych najczęściej znajdują się w Darkencie na skutek działalności pracowników banków, którzy niezadowoleni z relacji z pracodawcą wybierają taką metodą zemsty. Może to być również efekt przełamania zabezpieczeń bezpieczeństwa instytucji, co jest jednak trudne. Sektor finansowy, a w szczególności banki to jedne z najtrudniejszych celów dla hakerów.

Pozyskiwanie oraz utrzymanie klientów, cena akcji, reputacja i wizerunek to niewątpliwie czynniki wrażliwe. W związku z tym incydent bezpieczeństwa może negatywnie oddziaływać na funkcjonowanie całego banku lub innej instytucji finansowej. Wynika to z faktu, że zaufanie konsumentów i dobra opinia na temat firmy idą ze sobą w parze. We współczesnym świecie cyberataki są nieuniknione. Reputacja odzwierciedla wartość marki, dlatego tak ważne jest, aby wszelkie szkody były jak najbardziej ograniczone. Każda forma naruszenia może prowadzić do rzeczywistego braku zaufania klientów. Nie wspominając już o licznych sprawach sądowych wymierzonych w instytucję, które ciągną się latam

KomentarzeLiczba komentarzy: 0
No results found.
Tweets CyberDefence24