Reklama

Cyberbezpieczeństwo

YouTube nadal zarabia na reklamach dla dorosłych przy treściach dla dzieci

Autor. Nils Huenerfuerst/Unsplash

W filmach umieszczonych na YouTube Kids wyświetlają się spersonalizowane reklamy dla dorosłych. Dzieje się to pomimo zapewnień platformy, która kilka lat temu zobowiązała się nie dostarczać takich treści do filmów przeznaczonych dla dzieci.

Reklama

YouTube od lipca 2023 r. przesyła „reklamowe" pliki cookie na urządzeniach widzów oglądających filmy „przeznaczone dla dzieci" - wynika z raportu Adalytics, którego fragmenty przytoczył portal CyberNews .

Reklama

Okazuje się, że platforma, której audytorium miały być dzieci, wyświetla reklamy firm, które tworzą produkty dla... dorosłych.

Na dodatek, firmom zajmującym się technologią reklamową, czyli np. Facebook czy Amazon, YouTube przekazuje dane dotyczące swoich najmłodszych widzów.

Reklama

Co jeszcze ciekawsze, wymienione powyżej firmy były już kiedyś karane za łamanie postanowień ustawy COPPA, dotyczącej ochrony prywatności dzieci w sieci.

Więcej na temat tejże ochrony pisaliśmy w CyberDefence24.

Czytaj też

Kolejny kłopot z YouTube Kids

Opisywana sprawa nie jest pierwszą wpadką związaną z funkcjonowaniem tej pozornie bezpiecznej platformy. W ubiegłym roku opisywaliśmy przykłady dostępnych tam treści dotyczących korzystania z broni palnej czy zażywania narkotyków. Więcej w tym tekście. ).

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Komentarze

    Reklama