Cyberbezpieczeństwo
YouTube nadal zarabia na reklamach dla dorosłych przy treściach dla dzieci
W filmach umieszczonych na YouTube Kids wyświetlają się spersonalizowane reklamy dla dorosłych. Dzieje się to pomimo zapewnień platformy, która kilka lat temu zobowiązała się nie dostarczać takich treści do filmów przeznaczonych dla dzieci.
Okazuje się, że platforma, której audytorium miały być dzieci, wyświetla reklamy firm, które tworzą produkty dla... dorosłych.
Na dodatek, firmom zajmującym się technologią reklamową, czyli np. Facebook czy Amazon, YouTube przekazuje dane dotyczące swoich najmłodszych widzów.
Co jeszcze ciekawsze, wymienione powyżej firmy były już kiedyś karane za łamanie postanowień ustawy COPPA, dotyczącej ochrony prywatności dzieci w sieci.
Czytaj też
Kolejny kłopot z YouTube Kids
Opisywana sprawa nie jest pierwszą wpadką związaną z funkcjonowaniem tej pozornie bezpiecznej platformy. W ubiegłym roku opisywaliśmy przykłady dostępnych tam treści dotyczących korzystania z broni palnej czy zażywania narkotyków. Więcej w tym tekście. ).
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].