Reklama

Cyberbezpieczeństwo

Te modele Hyundaia mają podatność. Akcja serwisowa w USA [LISTA]

Hyundai
Autor. Gift Habeshaw/pexels.com

Samochody Hyundaia znalazły się w kręgu zainteresowania złodziei. Koncern postanowił zareagować i rozpoczął akcję aktualizacji oprogramowania. Których modeli dotyczy problem?

Reklama

Hyundai informuje o udostępnieniu bezpłatnej aktualizacji oprogramowania, mającej zapobiegać kradzieży pojazdów tej marki. W ten sposób koncern zareagował na rosnącą liczbę incydentów. 

Reklama

W internecie pojawiły się nagrania (m.in. na TikToku) pokazujące, w jaki sposób można „rozbroić" samochody Hyundaia i je ukraść. Mowa o instrukacjach dotyczących zdejmowania osłony kolumny kierownicy w celu uzyskania dostępu do gniazda USB-A, którego można użyć do połączenia się z pojazdem. Metoda pozwala na ominięcie immobilizera. 

Czytaj też

Akcja serwisowa

W związku z tym firma zdecydowała się na opracowanie łatki i przeprowadzenie akcji serwisowej dla blisko 4 mln pojazdów. Działania naprawcze rozpoczęły się we wtorek – 14 lutego br. 

Reklama

„Bezpłatna aktualizacja zostanie przeprowadzona przez dealerów Hyundai, a jej instalacja zajmie mniej niż godzinę" – deklaruje koncern. 

Co więcej, po wprowadzeniu aktualizacji na szybie samochodu zostanie umieszczona specjalna naklejka, która ma ostrzegać potencjalnych złodziei i wskazywać, że pojazd jest wyposażony w ulepszone rozwiązania antywłamaniowe.

Czytaj też

Które modele?

Jak informuje producent, w pierwszej kolejności aktualizacja zostanie zainstalowana w ponad 1 mln sztuk modelu Elantra (z lat 2017-2020), Sonata (2015-2019) i Venue (2020-2021). Dla pozostałych samochodów marki łatka ma być dostępna do czerwca (GRAFIKA).

Wykaz modeli, które zostaną objęte kampanią serwisową.
Wykaz modeli, które zostaną objęte kampanią serwisową.
Autor. Hyundai

Skąd taki układ priorytetów? Randy Parker, dyrektor generalny Hyundai Motor America, tłumaczy, że łatki trafiają w pierwszej kolejności do modeli, którymi w największym stopniu interesują się złodzieje.

Skierowaliśmy do Hyundaia pytania z pytaniem, czy akcja serwisowa będzie prowadzona również w Polsce. Czekamy na odpowiedź.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Komentarze

    Reklama