Reklama

Cyberbezpieczeństwo

Google walczy z chińską operacją wpływu. Usunięto ponad 50 tys. kanałów

Autor. zhang kaiyv/unsplash.com

Google systematycznie walczy z chińską operacją wpływu o nazwie Dragonbridge. Rok 2022 był dla amerykańskiej firmy wyjątkowo pracowity w tej kwestii.

Reklama

W poprzednim roku Google podjął kroki, które miały na celu usunięcie 50 tys. przypadków aktywności grupy Dragonbridge. Jej treści obecne są na wielu największych platformach, takich jak YouTube czy Facebook.

Reklama

Aktywność grupy opiera się na publikacji informacji, które w dużej mierze rozpowszechniają narracje krytyczne wobec polityki Stanów Zjednoczonych. Wśród wiadomości publikowanych masowo przez Dragonbridge były też te, które w pozytywnym świetle przedstawiały działania rządu w Chinach. Chodzi między innymi o chwalenie polityki władz względem pandemii Covid-19 czy też optowanie za przyłączeniem Tajwanu do CHRL.

Do pierwszego ujawnienia działań Dragonbridge doszło w lipcu 2022 roku. Wtedy to Mandiant, czyli firma odpowiadająca za aktywną cyberobronę (należąca od ubiegłego roku do Google) poinformował o próbie informacyjnych ataków na wydobywanie metali przez USA, Kanadę czy Australię. Celem było wywołanie jak największych protestów środowiskowych w tych krajach.

Reklama

Czytaj też

To nie pierwszy raz

O innej kampanii dezinformacyjnej prowadzonej przez Dragonbridge informowaliśmy w październiku . W tamtym czasie eksperci firmy Mandiant ostrzegali przed wiadomościami, które miały wpływać na wyniki wyborów w Stanach Zjednoczonych. Jednym z założeń kampanii było zniechęcenie amerykańskich wyborców do wzięcia udziału w jesiennych wyborach do Kongresu.

Jak informuje TheHackerNews 56 771 kanałów YouTube stworzonych przez DRAGONBRIDGE zostało wyłączonych przez Google w 2022 roku. Co ciekawe, prawie 60 proc. z nich posiadało zero subskrybentów. 42 proc. opublikowanych filmów miało zerową liczbę wyświetleń.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Komentarze

    Reklama