Cyberatak na francuski telekom. Incydent dotyczy milionów klientów

Francuski operator telekomunikacyjny padł ofiarą cyberataku. Naruszono bezpieczeństwo danych ponad 6,5 miliona klientów, w tym m.in. numerów IBAN. To ryzyko dla użytkowników.
Firma Bouygues Telecom poinformowała, że padła ofiarą cyberataku, w wyniku którego sprawcy uzyskali nieautoryzowany dostęp do danych osobowych ponad 6,4 miliona kont użytkowników. W związku z incydentem, operator rozesłał informacje do klientów za pośrednictwem e-mail i SMS.
Jak wskazuje w oświadczeniu Bouygues Telecom, podjęto natychmiastowe działania w celu powstrzymania ataku i wzmocnienia bezpieczeństwa systemu informatycznego. Firma stworzyła specjalną stronę dla klientów, gdzie mogą znaleźć informacje na temat incydentu.
Czytaj też
Klienci narażeni na oszustwa bankowe
Wśród danych, których bezpieczeństwo mogło zostać naruszone, znajdują się m.in. informacje kontaktowe, dane umowy, dane dotyczące stanu cywilnego lub dane firmy klienta, a także numery IBAN.
W większosci przypadków przelewy z wykorzystaniem numeru IBAN (międzynarodowego rachnku bankowego) wymaga zatwierdzenia i umożliwia cofnięcie nieautoryzowanych operacji. Oszuści jednak mogą wykorzystać powyższe dane do podszywania się pod organizacje w celu wyłudzania pieniędzy.
Bouygues Telecom zapewnia, że atak nie miał wpływu na numery kart kredytowych i hasła do kont w ich serwisie.
O incydencie powiadomiono organy odpowiedzialne za ochronę danych osobowych Commission Nationale de l’Informatique et des Libertés, (Komisja ds. Informatyki i Wolności), a także „złożyła skargę do organów sądowych”
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].
WYCIEKI DANYCH z firm. JAK ZAPOBIEGAĆ wynoszeniu danych przez pracowników?
Materiał sponsorowany