Cyberbezpieczeństwo
Awaria w Centralnym Szpitalu Klinicznym w Łodzi
W poniedziałek 6 lutego pojawiły się problemy z wewnętrznymi systemami Centralnego Szpitala Klinicznego w Łodzi. Przestała działać strona internetowa oraz skrzynka mailowa placówki. To efekt awarii serwera – ustaliło CyberDefence24.pl
W poniedziałek pojawiły się problemy z infrastrukturą IT w Centralnym Szpitalu Klinicznym w Łodzi. Serwis Sekurak otrzymał informację o „ogólnej awarii całego systemu". We własnym zakresie sprawdziliśmy np. dostępność witryny internetowej placówki. Oto efekt:
Problem dotyczył również skrzynki pocztowej, przez co elektroniczny kontakt z łódzkim szpitalem był utrudniony. W celu np. uzyskania informacji, pacjenci musieli albo udać się bezpośrednio do placówki, albo też zadzwonić pod podany numer telefonu.
Taki stan rzeczy utrzymywał się do ok. godz. 9:30 dnia następnego. Wówczas m.in. strona internetowa szpitala została przywrócona. Jednak nadal - w czasie publikacji tego tekstu - utrudniona jest komunikacja mailowa.
Czytaj też
Co się stało?
Powyższe doniesienia mogły sugerować, że placówka padła ofiarą cyberataku np. z wykorzystaniem oprogramowania ransomware. Takie odczucie było uzasadnione, ponieważ w listopadzie ub. r. inny łódzki szpital – Centrum Zdrowia Matki Polki – został zainfekowany oprogramowaniem szyfrującym dla okupu (incydent opisywaliśmy m.in. tutaj).
Jednak jak udało nam się ustalić, problemy z infrastrukturą IT Centralnego Szpitala Klinicznego są efektem awarii serwera. Prace naprawcze mają trwać jeszcze dzisiaj (tj. wtorek), co może wiązać się z zakłóceniami w zakresie cyfrowych usług szpitala.
Czytaj też
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].