Reklama

Strona główna

Były pracownik eBaya skazany na półtora roku więzienia za cyberstalking

Fot. 27707 / Pixabay
Fot. 27707 / Pixabay

Były menedżer ds. operacji bezpieczeństwa platformy eBay został skazany na półtora roku pozbawienia wolności w związku ze swoim udziałem w kampanii cyberstalkingu i zastraszania skierowanej przeciwko blogerom krytykującym eBaya w sieci.

Philip Cooke miał według informacji agencji Associated Press spiskować z innymi pracownikami eBaya i zastraszać parę blogerów, których artykuł dotyczący kwestii pozwu eBaya przeciw Amazonowi za podbieranie sprzedawców korzystających z platformy zdenerwował szefostwo firmy.

W sprawie - oprócz Cooke’a - oskarżono również kilka innych osób pracujących dla eBaya, które według sądu miały wysyłać parze emaile z groźbami oraz paczki zawierające m.in. karaluchy czy wieniec pogrzebowy.

Cooke w przeszłości był policjantem – według sądu wykorzystywał swoją przeszłość zawodową w spisku przeciwko blogerom, próbując wpływać na śledztwo policji w tej sprawie, gdy para złożyła zeznania na policji.

Adwokatka mężczyzny twierdzi, że jego rola w całej sprawie była „ograniczona”. Cooke miał ostrzegać swoich kolegów przed wysyłaniem zastraszających blogerów przesyłek i wiadomości, twierdząc, że nie jest to dobry pomysł – uważa mecenaska Susan Winkler.

„(Cooke) wziął na siebie całą odpowiedzialność związaną z niewłaściwym postępowaniem. Bardzo żałuje swoich złych wyborów” – przekazała AP prawniczka.

Zastraszanie i grożenie śmiercią

W ubiegłym tygodniu para pokrzywdzonych blogerów złożyła przeciwko eBayowi pozew, oskarżając firmę o „spisek w celu zastraszania, grożenia śmiercią, torturowania, terroryzowania, stalkowania i uciszania” ich, które miał służyć „stłumieniu i wyciszeniu artykułów na temat eBaya”.

Firma ustosunkowała się do sprawy, przepraszając parę i informując, że podjęła "wszelkie możliwości współpracy z organami ścigania w celu wyjaśnienia sprawy".


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama
Reklama
Reklama

Komentarze