Reklama

Biznes i Finanse

Naddźwiękowy odrzutowiec pasażerski powstaje dzięki chmurze

Fot. Boom Supersonic/Facebook
Fot. Boom Supersonic/Facebook

Wykorzystanie chmury obliczeniowej pozwoliło na opracowanie i realizację projektu naddźwiękowego odrzutowca pasażerskiego, który w ciągu dekady ma stać się przełomowym środkiem transportu.

Blake Scholl, dyrektor generalny producenta odrzutowców naddźwiękowych Boom Supersonic, podczas wydarzenia „2021 Amazon Innovation Day” podkreślił, że bez wykorzystania chmury zaprojektowanie supernowoczesnego samolotu Overture nie byłoby możliwe. Dlaczego?

Szef koncernu wyjaśnił, że praca nad tworzeniem innowacyjnych maszyn wymaga bardzo zaawansowanych i intensywnych obliczeń. To sprawia, że producenci są zmuszeni do budowania własnych klastrów obliczeniowych. W związku z tym – jak zaznaczył – korzystanie z chmury daje praktycznie nieograniczoną moc w tym zakresie.

Kluczowe testy i symulacje

Blake Scholl zaznaczył, że praca nad tak zaawansowaną i przełomową maszyną wymaga rozwiązania wielu problemów i wyzwań już na bazie projektu. Kluczowe jest szybkie, ale i dokładne przeprowadzanie testów oraz symulacji, a następnie pozyskanie wyników i dalsza ich analiza. To właśnie dzięki chmurze możliwe jest skrócenie do minimum czasu realizacji wszystkich procesów.

Wykorzystanie tej technologii prowadzi do zwiększenia produktywności całego zespołu w ramach firmy. W ten sposób koncern Boom Supersonic osiągnął sześciokrotną poprawę w porównaniu do stanu sprzed wykorzystania chmury.

Zgodnie z planami firmy do końca dekady jego samoloty Overture będą powszechnie wykorzystywane w transporcie osobowym na całym świecie. Maszyny amerykańskiego producenta mają skracać o połowę czas podróży w porównaniu z obecnymi komercyjnymi odrzutowcami.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama
Reklama
Reklama

Komentarze